به گزارش برداشت روز، محمدرضا بیدخام در پنلی با عنوان «روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی» به چالشها و موانع مسئولیت اجتماعی در شرکتها پرداخته شد ، ضمن اعلام مطلب فوق خاطرنشان کرد: در شرکت مخابرات ایران، نگاه مسئولانه برای ارائه خدمات و محصولات به ذی نفعان وجود دارد و این ماحصل سال ها تلاش صادقانه شرکت مخابرات ایران در ایجاد یک تصویر ذهنی مناسب برای مخاطبان و مشتریان در سراسر کشور بوده است.
وی با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی در اصل برای هر شرکت این اولویت را شامل می شود که سازمان، کار خود و وظیفه اصلی خود را در قبال جامعه به درستی پیاده کند، بیان کرد: مسئولیت اجتماعی سازمان بر رضایت مشتریان آنان نیز تأثیر داشته که این خود یکی از عوامل موفقیت سازمانهاست. در شرکت مخابرات ایران تمام کارکنان و مدیران با تمام وجود به دنبال پیاده سازی این موضوع هستند.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه التزام اخلاقی در توجه به اهمیت ذینفعان و افزایش درآمد، سودآوری و بهبود مزیت رقابتی از موارد آثار مثبت رعایت مسئولیت اجتماعی بر عملکرد سازمان است گفت :اکثر سازمانها سرویسهای مختلفی ارائه میدهند که برای موفقیت در این عرصه باید به بعد مسوولیت اجتماعی توجه کنیم تا بتوانیم وظیفهخود را بخوبی ارائه دهیم، گفت:ما اعتقاد به روابط عمومی تجاری داریم، یعنی بررسی میکنیم که نیاز مردم چیست و بعد مسوولیت اجتماعی را با این رویکرد که چه محصولاتی مورد نیاز مردم است، پیگیری میکنیم.
وی افزود: فعالیت های شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگ ترین اپراتور ارتباطی کشوربر توسعه در تمام نقاط کشور اعم از محروم و توسعه یافته استوار است که این ، خود، تجلی عالی ترین پیاده سازی مسئولیت اجتماعی است که فارغ از سوددهی ، برای تمام هموطنان به دنبال ایجاد ارتباطی فراگیر است.
مهندس بیدخام با اشاره به اینکه اکنون با شیوع کرونا مخاطبان فضای مجازی افزایش یافته است، گفت: با شیوع کرونا کلاسهای آموزشی ومدارس از شبکه مخابرات استفاده میکنند و ارتقای آن مهم است و نسبت به سال قبل مشتریان شرکت مخابرات حدود دوونیم برابر شده است به همین دلیل توسعه خدمات و نوآوری برای رضایت مشتری و مخاطبان بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران محصولاتی که در حوزه دیتا تولید میکند، بر اساس تحقیق از مشتریان و بازار است، ادامه داد: ما نیاز مخاطب را بررسی میکنیم و معتقدیم که محصولات ما باید بر اساس این امر تولید و در اختیار مخاطب قرار گیرد.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه روابط عمومی ها سفیران حوزه csr در کشور هستند، گفت: نوآوری لازمه کسب و کار موفق است، اما برای ورود به حوزه مسوولیت اجتماعی نباید وظایف اصلی شرکت نادیده گرفته شود.
گفتنی است پنل «روابط عمومی و مسؤولیت اجتماعی و استراتژی به کارگیری این دو دانش»دهم اسفندماه به میزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.
در این رویداد که به صورت آنلاین و همچنین به صورت محدود به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، در بخش گفتوگو، ، چگونگی استفاده از دانش مسوولیت اجتماعی در جهت انتقال پیام بررسی شده و اهداف آن به منظور انتقال تجربه و تعامل احصا شد.
روابط عمومی گراف دی