۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | 19:58
کد خبر : 4196

پیام رییس انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت فرا رسیدن سال نو

متاسفانه از زمانی که روابط عمومی خود را معرفی کرد این مهمترین نهاد اجتماعی که برای ایجاد ارتباط و تعامل ارگانها با ذینفعان، مردمداری، بردباری، صداقت، استدلال و انصاف و پاسخگویی است به دلایل مختلف هنوز در جامعه ما مظلوم است و نتوانسته جایگاه واقعی خود را بدست آورد.

– خانواده بزرگ روابط عمومی ایران فرا رسیدن سال نو و عید نوروز باستانی را به پیشروان ارتباط و شفاف سازی جامعه به کارشناسان و همکاران عزیزم در روابط‌عمومیهای کشور صمیمانه تبریک می گویم. سال ۱۳۹۸ را با همه سختیها سپری کردیم، آلودگی هوا، سیل، زلزله، از دست دادن هموطنان عزیزمان در این حادثه ناگوار، مشکلات اقتصادی جامعه، تحریم و بلای پایان سال (کرونا) آنچه امروز مهم است اندیشیدن به فردای بهتر، بهبود شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم و از همه مهمتر اعتمادسازی و تقویت باور مردم عزیزمان است. متاسفانه از زمانی که روابط عمومی خود را معرفی کرد این مهمترین نهاد اجتماعی که برای ایجاد ارتباط و تعامل ارگانها با ذینفعان، مردمداری، بردباری، صداقت، استدلال و انصاف و پاسخگویی است به دلایل مختلف هنوز در جامعه ما مظلوم است و نتوانسته جایگاه واقعی خود را بدست آورد. بطور کلی عدم رقابت، انحصار، رانت و مدیریت خود شیفته نه تنها اجازه نمی دهد روابط عمومی علمی و واقعی را به عنوان عصای دست، مشاور و پشتوانه مدیریت و سازمان در کنار خود داشته باشد بلکه به عنوان رقیب و مزاحم مدیریت تلقی می شود و روابط عمومی را فقط برای بازاریابی، تبلیغات و تشریفات پنداشته و برای خود می خواهند. روابط عمومی ها باید با قدرت و توان بالای خود این باور پوسیده را بازسازی، اصلاح و احیا کنند. اگر این کهکشان در هم نمی ریزد اگر این آسمان از هم نمی پاشد بیا تا مافلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم امسال بر آنیم تا با یاری یکدیگر و دست در دست هم برای ارتقا و پیشرفت روابط عمومی بتوانیم گامهای اساسی برداشته و حرکت جدیدی را پایه ریزی کنیم. همگان و افکار عمومی را از فلسفه وجودی، ضرورت، نقش، اهمیت و فعالیت روابط عمومی آگاه و زمینه و شرایط مناسب توسعه و پیشرفت آن را جستجو و با رسانه ها و افکار عمومی در میان گذاشته و مشکلات و مسائل روابط عمومی را تجزیه و تحلیل و برای آن راه حل انتخاب کنیم. در مقابل انتقادها از سوی ذینفعان و مخاطبان از رشته و حرفه روابط عمومی بطور منطقی دفاع کنیم و معیارها و استانداردهای حرفه روابط عمومی را به طور مستمر ارتقا داده و در پیشبرد و تصمیم فرهنگ تعامل، گفتگو ، تفهیم و تفاهم و ارتباطات در جامعه که بستر فعالیتهای روابط عمومی است گام برداریم. اگر در ابتدای دوره دهم انجمن با بحران ویروس «کرونا» مواجه شدیم و ضرورت زمان و مکان ایجاب کرد نتوانیم با هم بوده، مجامع و گردهمایی های انجمن را مجدداً برگزار کنیم عذر خواهی کرده و به هیچ عنوان راضی نیستیم هیچ ایرانی عزیزی با حادثه ناگواری روبرو شوند. با آرزوی آنکه در سال جدید این گرفتاری بزرگ که موجب نگرانی و از دست دادن هموطنان عزیزمان گردیده از دیار ما رخت بر بندد و بتوانیم با تلاش مضاعف و با برگزاری جلسات پی در پی آنرا جبران کرده و در خدمت همراهان روابط عمومی و دوستان خوب رسانه ای خود باشیم. بار دیگر عید سعید نوروز را حضور همه اهالی روابط عمومی و رسانه ای کشور تبریک و تهنیت عرض کرده و آرزوی سلامتی شما را از پروردگار یکتا خواستارم. 

خسرو رفیعی- رییس انجمن روابط عمومی ایران

تجارتخانه آراد برندینگ | تجارتخانه آراد برندینگ