شرکت فروشگاههای زنجیرهای رفاه در آستانه سال جدید با هدف تقویت و بهبود شبکه تامین کالا مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد ریال به تامین کنندگان استراتژیک این شرکت اختصاص داد.
به گزارش برداشت روز به نقل ازروابط عمومی شرکت فروشگاههای زنجیرهای رفاه، با وجود رکود حاکم بر بازار و مشکلاتی که اغلب تولید کنندگان در سال جاری با آن دست و پنجه نرم میکنند، فروشگاههای رفاه توانست تا سهم بزرگی در فروش محصولات این شرکت ها داشته است؛ علاوهبر این فروشگاههای زنجیرهای رفاه برای رفع نیاز تولید کنندگان خود با پرداخت ۴ هزار میلیارد ریال توانست گام بزرگی برای تامین نقدینگی این تولید کنندگان استراتژیک بردارد.
فروشگاه رفاه به عنوان یکی از بزرگترین بنگاههای صنعت خردهفروشی که با بیش از ۳۵۰۰ تامینکننده معتبر در سراسر کشور همکاری مستمر دارد، توانسته محصولات این تامین کنندگان و تولیدکنندگان را به دست مشتریان برساند. رسالت فروشگاههای رفاه همواره تامین مایحتاج و کالای مورد نیاز مردم، با بالاترین کیفیت و تنوع و در عین حال نازلترین قیمت بوده و هست. با توجه به تنوع بالا در سلیقه و نیاز مشتریان، عمده توجه این شرکت بر محوریت عرضه کالا با حفظ موجودی و پایداری تعداد محصولات در تمام سطوح فروش است. به همین دلیل یکی از سیاستهای این بنگاه بزرگ اقتصادی توجه به شبکه تامین خود به عنوان شرکای تجاری است.
در فروشگاههای زنجیرهای رفاه ساختار توزیع و ارسال کالا به نحوی شکل گرفته است که کالا در دورترین مناطق کشور در کمترین بازه زمانی قابل دسترسی و تهیه باشد. در این راستا تلاش شده تا از یک سو با حذف واسطه از افزایش قیمت کاذب اقلام مصرفی جلوگیری شود و از سمت دیگر، با تاسیس فروشگاههای متعدد در تمام شهرهای بزرگ و بیشتر شهرهای کوچک از تاثیر هزینه حمل در قیمت کالا ممانعت به عمل آید تا حقوق مشتری مداری به شکل کامل و جامعی برقرار شود.
به گفته کارشناسان صنعت خردهفروشی کشور، با توجه به گردش مالی بالا و تعامل مناسب با تامین کنندگان در بازار ایران، بدهی در گردش رفاه به تامین کنندگان در حد معقول است و از منظر این شاخص، ریسک همکاری با رفاه پایین و وضعیت اعتباری رفاه در بین شرکای تجاری مطلوب ارزیابی میشود. با توجه به ارزش داراییهای ثابت رفاه، همکاری با شرکت رفاه، یکی از بدون ریسک ترین همکاریهای تجاری برای تولیدکنندگان و تجار ایرانی است.
گفتنی است؛ با توجه به عقد قرارداد همکاری با ارگانها و سازمانهای بزرگ و معتبر در سالجاری از جمله امضای تفاهمنامه اعطای تسهیلات به بازنشستگان با حمایت بانک صادرات و برنامه راه اندازی فروشگاههای جدید و برنامه توسعه شرکت رفاه در سال آتی، رشد فروش سالانه قابل توجهی برای سال آتی رفاه پیشبینی میشود و این امر میتواند بیش از پیش برای تامین کنندگان کالا و شرکای رفاه مورد توجه قرار گیرد. این در حالی است که فروشگاههای زنجیرهای رفاه رکورد فروش روزانه ۷۵۰ میلیارد ریال را در سال ۹۸ شاهد بوده که با تخفیفات بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال در جشنوارههای ماهانه حراجستون و سایر برنامههای تخفیفی و جایزهمحور به مشتریان همراه بوده است.