۰۹ دی ۱۳۹۹ | 18:24
کد خبر : 35009

عضو هیئت مدیره و مدیر فروش شرکت صبا فولاد خلیج فارس:

اصلی‌ترین عامل بقاء هر بنگاه اقتصادی بازاریابی و فروش است/ ارتقای بیش از چهار برابر مشتریان در فرآیند فروش نسبت به ابتدای سال

شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس تنها تولیدکننده بریکت گرم در کشور می‌باشد. تفاوت اصلی بریکت با آهن اسفنجی عملا به پتانسیل اصلی و مزیت رقابتی آن نیز بدل شده که فراهم شدن امکان نگهداری طولانی مدت بدون ایجاد خودسوزی و افت درجه متال آن می‌باشد.

به گزارش برداشت روز، عضو هیئت مدیره و مدیر فروش شرکت صبا فولاد خلیج فارس درباره این شرکت به معدن نیوز گفت: بر اساس یک طراحی بسیار هوشمندانه و با رویکرد صددرصد صادراتی، شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس در کنار بزرگ‌ترین بندر کشور احداث شد اما متاسفانه ساخت و بهره‌برداری آن با مشکلات بسیاری مواجه گردید.

عبدالرضا محمود‌پور افزود: خوشبختانه پس از راه‌اندازی و بهره‌برداری از آن بتدریج مشکلات طرح حل شد. بخصوص در چندین ماه گذشته با تلاش کلیه مسئولین شرکت به ویژه مدیریت‌های تامین مواد اولیه و بهره‌برداری و با حمایت‌های همه جانبه مدیرعامل و هیئت مدیره شاهد افزایش بسیار خوب تولید و از آن مهم‌تر شاهد ثبات تولید بوده‌ایم. این مطلب نویدبخش آینده‌ای بسیار درخشان برای این کارخانه مهم کشور است.

وی درخصوص مزایده‌های صادراتی نیز گفت: کشف قیمت محصول این شرکت در مزایده‌های عمومی شکل گرفته و بر اساس شاخص‌های اعلام شده توسط متال بولتن قیمت قراضه و محصولات مشابه ارزیابی و مبنای تصمیم‌گیری خواهد.

مدیر فروش شرکت صبا فولاد خلیج فارس همچنین افزود: مزایده‌ها و فروش‌های داخلی نیز شاخص میانگین قیمت عرضه محصولات شرکت فولاد خوزستان در بورس کالای ایران یکی از مبناهای اصلی تصمیم‌گیری و انجام معاملات این شرکت خواهد بود.

به گفته محمودپور براساس بازاریابی بعمل آمده تعداد مشتریان خارجی به بیش از ۴ برابر افزوده شده و در داخل نیز قرارداد بلندمدت فروش با فولاد مبارکه اصفهان نیز منعقد شده و به باقی شرکت‌ها نیز به صورت موردی محصول شرکت عرضه می‌شود.

وی اصلی‌ترین عامل بقاء در هر بنگاه اقتصادی را بازاریابی و فروش محصولات آن دانست و ادامه داد: در این شرکت نیز با توجه به جدید بودن محصول، بازاریابی داخلی و خارجی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده که در مدیریت بازاریابی و فروش شرکت اقدامات بسیار گسترده‌ای در سطح وسیع داخلی و بین‌المللی با همکاری کلیه مشتریان شرکت انجام شده است.

مدیر فروش شرکت صبا فولاد خلیج فارس درباره اقدامات انجام شده در حوزه صادرات بیان کرد: در این حوزه اقداماتی در جهت معرفی محصول شرکت در کلیه کشورهای مصرف‌کننده اصلی اعم از کشور چین، هندوستان و آسیای جنوب شرقی صورت گرفت و در بخش بازاریابی داخلی نیز مذاکرات و جلسات متعددی با مسئولین خرید مواد اولیه این کارخانه‌ها به عمل آمد. همچنین نمونه‌هایی از تولیدات شرکت را ارسال کردیم که با همکاری و پیگیری‌های به عمل آمده موفق به شناساندن محصول جدید که می‌تواند یکی از بهترین جایگزین‌های آهن اسفنجی و قراضه در واحدهای فولادسازی باشد، شدیم.

محمود‌پور افزود: همچنین قراردادطولانی مدت با شرکت فولاد مبارکه اصفهان منعقد شد و با سایر فولادسازان مطرح کشور نیز در حال مذاکره جهت فروش هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون فروش ۳۷۵۰۰۰ تن به شکل صادراتی و حدود ۲۰۰۰۰۰ تن در داخلی کشور انجام شده است و امیدواریم تا پایان سال به رکوردهای جدیدی در تاریخ صبا فولاد دست یابیم. همچنین در خصوص فروش بریکت گرم با توجه به شرایط جغرافیایی محل کارخانه و هزینه‌بر بودن ارسال مواد اولیه، تامین و تدارک به بهترین شکل و اقتصادی‌ترین شرایط انجام می‌شود و فروش به شیوه صادراتی صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه سود حاصل از آن صددرصد جهت امور بازنشستگان هزینه می‌گردد لازم است کلیه مسئولین کشور در این زمینه همکاری همه جانبه به عمل آورند.

مدیر فروش شرکت صبا فولاد خلیج فارس اصلی‌ترین مانع انجام صادرات را عدم صدور بموقع مجوز مربوطه از طریق حوزه معاونت معدنی دانست و تاکید کرد: ضرورت دارد وزارت صمت در جهت حمایت از صادرات نسبت به این موضوع تعیین تکلیف و شفاف‌سازی نماید.

محمود‌پور ادامه داد: متاسفانه به دلیل طولانی بودن این مرحله از فرآیند صادرات، خسارات بسیار زیادی در قالب پرداخت دموراژ کشتی‌ها به این شرکت تحمیل می‌شود و از سویی دیگر با توجه به قرارگرفتن کارخانه صبا فولاد در منطقه ویژه اقتصادی اعمال تعرفه ۱۰ درصدی جهت صادرات عملا با اهداف تشکیل این مناطق منافات دارد که لازم است مورد بازنگری قرارگیرد.وی در پایان عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش بی‌وقفه کلیه مسئولین و همکاران معاونت بازرگانی موفق شدیم تعداد مشتریان را در فرآیند فروش شرکت به بیش از چهار برابر نسبت به ابتدای سال ارتقاء دهیم که این گامی موثر در جهت شفاف‌سازی و رعایت حقوق مشتریان است.

معدن نیوز

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی