به گزارش برداشت روز، “ابراهیم کاردگر” درپنل “شبکه عرضه خدمات بیمه ای در دوران پسا کرونا” درحاشیه بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه، گفت: در برنامه ششم توسعه اعلام شده که رقم رشته بیمه زندگی باید به ۵۰ درصد سال آخر برنامه پنجم و ضریب نفوذ بیمه هم به عدد ۷ برسد.
وی افزود: اهالی صنعت بیمه به این جمع بندی رسیده اند که تنها راه رسیدن به ضریب نفوذ ۷ درصدی از طریق بیمه زندگی اتفاق می افتد ودرحال حاضر با توجه به شرایط کرونایی بایدفرآیند جدیدی برای فروش این بیمه نامه تهیه شود.
مدیرعامل شرکت بیمه دانا ادامه داد: رشد بیمه نامه های زندگی با یک روند کاهشی در مبلغ و تعداد روبرو بوده که این نشان دهنده اثر منفی کرونا برروی این بیمه نامه است.
کاردگر، با بیان اینکه افزایش دانش بیمه ای شبکه فروش به نفع شرکت های بیمه ای خواهد بود، اظهار کرد: شرکت های بیمه ای و نهاد ناظرباید توجه کافی به این موضوع داشته باشند که افراد با دانش کافی و توانایی تحلیل وارد این عرصه شوند.
وی، خاطرنشان کرد که ورود صنعت بیمه به حوزه آی تی کار ساده ای نیست اما با ارتباط دانشگاه و صنعت بیمه می توان از افراد با صلاحیتی که در این حوزه فعال هستند تحولی در صنعت بیمه ایجاد کرد.
مدیرعامل شرکت بیمه دانا، با بیان اینکه در ابتدا باید تقاضا برای بیمه وجود داشته باشد،گفت: استارت آپ ها فقط فرآیند را کوتاه و هزینه عملیات را کاهش می دهند، اما بیمه مرکزی به عنوان قیم توسعه صنعت، باید برروی فرهنگ سازی بیمه کار کند.
کاردگر،اذعان داشت که بعد از شکل گیری تقاضا برای بیمه باید به فکر عرضه آن نیز بود که به شکل رودرو و فیزیکی یا دربستر آی تی باشد.
وی، مزایای بسترآی تی را در هزینه عملیاتی بسیار پایین تر، افزایش سود شرکت ها و کاهش تقلب و تخلف برشمرد و گفت: این اتفاقات می تواند برای صنعت بیمه خوش یمن باشد.
مدیرعامل شرکت بیمه دانا تصریح کرد: دوره انتقال درهر حوزه ای هزینه دارد وشبکه فروش صنعت بیمه نباید نگرانی جدی دراین مورد داشته باشد زیرا مقام ناظر سعی دارد بستر این انتقال را تنظیم کند.
منبع: چابک آنلاین