۰۳ آذر ۱۳۹۹ | 18:40
کد خبر : 30786

مدیرعامل بیمه تعاون تاکید کرد:

به‌کارگیری ایده‌های نو در صنعت بیمه

شیوع ویروس کرونا در حالی بیشتر کشورها را با بحران مواجه کرده که در ایران با تداوم این بیماری و اجرای طرح‌های پیشگیرانه قطع زنجیره شیوع، تاثیر این پدیده بر بخش‌های مختلف، به‌ویژه بخش اقتصادی بیش ‌از پیش نمایان شده است...

به گزارش برداشت روز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد؛ شیوع ویروس کرونا در حالی بیشتر کشورها را با بحران مواجه کرده که در ایران با تداوم این بیماری و اجرای طرح‌های پیشگیرانه قطع زنجیره شیوع، تاثیر این پدیده بر بخش‌های مختلف، به‌ویژه بخش اقتصادی بیش ‌از پیش نمایان شده است. آن‌طور که فعالان صنعت بیمه می‌گویند، در شرایط فعلی حاکم بر اثر شیوع ویروس کرونا، یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با اثرات منفی شیوع این ویروس بر صنعت بیمه، ارتقای فروش الکترونیکی و دیجیتالی بیمه‌نامه‌ها و همزمان حرکت به سمت نوآوری در خدمات و محصولات بیمه‌ای است که می‌تواند مانع از کاهش فروش بیمه‌نامه‌ها در صنعت بیمه و حتی ایجاد جذابیت برای فروش بیشتر محصولات بیمه‌ای شود.

یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون تاکید کرد که بروز پدیده کرونا باعث شده تا تعاریف جدیدی از مفاهیم بنیادی بیمه در دنیا اتفاق بیفتد که این موضوع همزمان با ورود فناوری‌های جدید و خدمات نوآورانه می‌تواند یک تغییر بزرگ در صنعت بیمه به شمار آید.

به گفته مظلومی، ما در حال حاضر با مفهوم جدیدی در صنعت بیمه مواجه هستیم که از آن با عنوان بیمه‌های پارامتریک یاد می‌شود. موضوعی که شاید تا الان در ایران خیلی مورد توجه قرار نگرفته، اما با بروز کرونا، این ضرورت احساس شده است که بیمه‌های پارامتریک به‌عنوان یک گزینه مناسب برای پوشش خسارت ناشی از ریسک‌هایی همچون کرونا باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در همین راستا به بیمه‌نامه توقف کسب‌وکار بیمه تعاون اشاره کرد و گفت: این بیمه‌نامه که برای اولین بار در صنعت بیمه کشور ایجاد شده است، بر مبنای بیمه‌های پارامتریک صادر شده است که در همین مدت کوتاه هم توانسته از اقبال خوبی برخوردار شود و اثرات مثبتی در حوزه کسب‌وکارها در شرایط کرونا داشته باشد.

مدیرعامل بیمه تعاون معتقد است: کرونا ضمن چالش‌ها و مشکلات زیادی که با خود همراه کرد، اما سبب شد بسیاری از بخش‌ها ازجمله صنعت بیمه متناسب با شرایط جدید برنامه‌ریزی کنند و دست به تغییراتی در محصولات و حتی مفاهیم بنیادی بیمه‌گری بزنند. مظلومی تاکید کرد: بی‌تردید در فضای رقابتی که در صنعت بیمه وجود دارد، اگر شرکت‌های بیمه‌ای به سمت ایجاد نوآوری و ارائه خدمات و محصولات جدید حرکت نکنند از قافله رقابت عقب می‌مانند. شرکت‌های بیمه باید در چرخه نوآوری قرار گیرند و مجبور هستند که خودشان را با این شرایط وفق دهند.

مظلومی بیمه‌نامه توقف کسب‌وکار را یک محصول جدید در صنعت بیمه که متناسب با نیاز فعلی جامعه ایجاد شده است عنوان کرد و گفت: یکی از ریسک‌های مهمی که همواره بسیاری از کسب‌وکارها اقتصادی با آن مواجه بوده‌اند، تعطیلی کسب‌وکارها به دلیل پاندمی بوده است و در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا این ریسک به‌شدت پررنگ شد.

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون تصریح کرد: پس از شیوع کرونا و توقف کسب‌وکارها، افراد زیادی از این بابت دارای معضلاتی شدند که با بررسی‌هایی که در این زمینه انجام دادیم، توانستیم بیمه‌نامه توقف کسب‌وکارها ناشی از اپیدمی را طراحی و رونمایی کنیم. به گفته وی از آنجا‌که چنین بیمه‌نامه‌هایی می‌توانند بخشی از نگرانی و دغدغه افراد را در زمان بروز چنین بحران‌هایی کاهش دهند، بنابراین ضروری است که شرکت‌های بیمه نیز با طراحی و ارائه محصولات جدید بیمه‌ای، کمک کنند که آرامش بیشتری در جامعه و بخش‌های مختلف حاکم شود. به گفته مظلومی، البته در این مدت، شرکت‌های بیمه توانستند با تغییراتی که در ارائه خدماتشان ایجاد کردند، پاسخگویی مناسبی به نیاز افراد جامعه داشته باشند که بی‌تردید اگر این نگرش تداوم یابد و در راستای کیفی‌سازی محصولات بیمه‌ای گام‌های بزرگ‌تری برداشته شود می‌توان امیدوار بود هم صنعت بیمه از رشد مناسبی برخوردار باشد هم با پوشش ریسک‌های موجود، یک آرامش و اطمینانی در جامعه به وجود آید.

 

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی