به گزارش برداشت روز، به نقل از خبرگزاری پانا ، دکتر زارعیان با بیان اینکه برای توسعه بیشتر مراکز تماس نیاز به چند اتفاق در کشور داریم گفت:در رابطه با مفهوم CRM باید به جامعه مشتری مدار، نهادها، شرکت ها و یا موسساتی که دارای مشتری هستند آموزش بیشتری داده شود و روش ها و ساختارهای استاندارد مراکز تماس در سطح کشور ترویج شود،حتی اگر لازم است منابع، محتوا و تولید به دست اندرکاران این حوزه معرفی شود.
وی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر جهش قوی و قابل تقدیری در حوزه مراکز تماس داشتیم گفت: توسعه مراکز تماس می تواند مزیت های جدی به ویژه در شرایط فعلی و خاص کرونایی که کارها باید از راه دور انجام شود، داشته باشد.
دکتر زارعیان با اشاره به پانزدهمین رویداد بین المللی انتخاب بهترین مراکز تماس در جهان گفت: سفیر آبی آرام در این رویداد حضور داشته و توانست رتبه دوم را در جهان کسب کند که این موفقیت جای تبریک و قدردانی دارد و نشان می دهد ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در استفاده و توسعه از مراکز تماس بسیار بالاست و باید بیش از گذشته به این موضوع توجه کرد.
وی افزود: با توجه به اجرای اصل ۴۴ و توسعه فضای رقابتی به اعتقاد بنده توجه به توسعه مراکز تماس بسیار سرعت گرفت و شاید می توان گفت رتبه ما در سال های ۹۵و۹۶ در مقایسه با سالهای ۸۵و ۸۶ به دو برابر افزایش یافته است.
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به مزیت های توسعه مراکز تماس گفت:توسعه مراکز تماس نشان دهنده علاقه مندی سازمان ها به حل مشکلات مشتریانشان بوده و خیلی از مشکلات به راحتی حل می شود. از طرفی نظر سنجی آنلاینی است که مخاطب می تواند داوطلبانه به این مراکز مراجعه کند .
وی افزود: همچنین امکان پایش و داده کاوی افکار عمومی توسط مدیران هر شرکت فراهم می شود و در عین حال آرامش و راحتی برای مشتری به همراه دارد و برای زمان های بحرانی نیز می تواند کمک حال کسانی باشد که آموزش لازم را ندیدند.
دکتر زارعیان با اشاره به سودآور بودن مراکز تماس گفت:مراکز تماس می تواند سودآور بوده و جلوی بسیاری از هزینه ها را بگیرد، حتی می تواند به اشتغال زایی کمک کرده و همه اینها باعث می شود نگاه به مراکز تماس دقیق و علمی باشد، در عین حال خیلی ها تلاش می کنند ساختار مراکز تماس را بهینه کنند.
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید در جهت فرهنگ سازی عمومی این حوزه باید کار کنیم،اظهار کرد: طی سالهای مختلف در هر حوزه ای شاهد برگزاری همایش های مختلف و فرهنگ سازی در این زمینه هستیم؛به عنوان مثال در حوزه روابط عمومی که تخصص بنده است، سالیانه حدود چهار همایش برگزار می شود و برخی همایش ها بیست و پنجمین دوره خود را سپری می کند.
وی ادامه داد: در حوزه مدیریت،پدافندغیرعامل و یا تبلیغات نیز همایش هایی برگزار می شود ولی در حوزه تخصصی مراکز تماس همایش خاص و ویژه ای برگزار نشده است لذا ضروری است در این زمینه ها کار بیشتری انجام شود و در این راستا کشورمان پیشگام شده و برای برگزاری چنین برنامه هایی از تجربیات شرکت های موفق استفاده کند و شرکت های دیگر را نیز ترغیب کند تا وارد شوند.
دکتر زارعیان با بیان اینکه هرسال رویدادی بین المللی در زمینه مراکز تماس برگزار می شود پیشنهاد داد که شاید مناسب باشد ما هم در ایران برنامه ریزی انجام دهیم که اولین دوره را در ایران برگزار کنیم. البته در سالی که مسئله کرونا به عنوان یک معضل جهانی مطرح است تاسیس مراکز تماسی که به صورت آنی و فوری به مشتریان و به مردم سرویس دهند، بسیار ضروری است و از دستاوردهای این همایش جهانی می توان برای بازسازی یا نوسازی و بعضا تغییر در همه فرآیندهای مراکز تماس کشور استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه امروزه شاهد هستیم که مراکز تماس به عنوان یکی از مهم ترین و بهترین شیوه های ارتباطی با مشتریان در حوزه فروش و هم در حوزه خدمات پس از فروش رو به توسعه است و تقریبا کشوری را سراغ نداریم که دارای مرکز تماس در اغلب حوزه ها نباشد، اضافه کرد: از این رو برگزاری رویداد بین المللی انتخاب بهترین مراکز تماس در جهان مهم ترین و موثرترین وسیله برای انتقال تجربیات است که می تواند برای توسعه حرفه ای مراکز تماس در کشور، به کار گرفته شود.