۲۵ آبان ۱۳۹۹ | 19:04
کد خبر : 29595

رییس پژوهشکده بیمه ؛

تحول دیجیتال، فرصت و ضرورتی مهم برای شرکت‌های بیمه

ارتقا رضایت مشتریان و شخصی‌سازی محصولات بیمه‌ای از مهمترین دستاوردهای تحولات دیجیتال خواهد بود.

به گزارش برداشت روز، کردبچه رییس پژوهشکده بیمه در نشست تخصصی صنعت بیمه، با اشاره به مفهوم و هدف تحول دیجیتال در صنعت بیمه، تحول دیجیتال در صنعت بیمه را ضرورتی برای بقای شرکت‌های بیمه برشمرد و گفت: صنعت بیمه به عنوان یک صنعت انسان محور در کانون تحول دیجیتال قرار دارد و انتظار می‌رود که تحول دیجیتال، تحول در کارآیی شرکت‌ها در بحث صدور و خسارت را به همراه داشته باشد. همچنین افزایش رضایت بیمه‌گذاران،  شخصی‌سازی محصولات بیمه‌ای متناسب با خواست مشتری، قیمت‌گذاری بهینه بر مبنای ویژگی‌های بیمه‌گذاران، توسعه شرکت‌های بیمه و فرایندهای بیمه‌گری و چابک‌سازی، از دیگر دستاوردهای تحولات دیجیتال خواهد بود.

رییس پژوهشکده بیمه ضمن اشاره به انواع تعابیر موجود از تحول دیجیتال افزود: تحول دیجیتال به معنای تغییر مدل کسب‌وکار شرکت بیمه( تجمیع ریسک فردی) نیست بلکه بر فعالیت چند بستری(حفظ بسترهای فیزیکی و ایجاد بسترهای مجازی) و استفاده از روش‌های نوین مبتنی بر ابزارهای دیجیتال برای ارائه خدمات بهتر و افزایش رضایت مشتری متمرکز است.

لازم به ذکر است چهارمین همایش ملی پیشرفت‌های معماری سازمانی با مشارکت پژوهشکده بیمه و دانشگاه تهران، ۲۱ آبان ۱۳۹۹ به صورت مجازی برگزار شد. از مهمترین بخش‌های این همایش می‌توان به کارگاه آموزشی معماری سازمانی و قراردادهای هوشمند، کارگاه آموزشی تجربه پیاده‌سازی معماری سازمانی در یک شرکت بیمه و نشست تخصصی ارائه مقالات اشاره کرد.

پنل تخصصی صنعت بیمه با موضوع تحول دیجیتال و سخنرانی کردبچه ریاست پژوهشکده بیمه،  نیاکان معاون پژوهشی پژوهشکده بیمه، منطقی‌پور رئیس میز داده‌کاوی پژوهشکده بیمه و پایر گاجن از دیگر بخش‌های این همایش بوده است./ پژوهشکده بیمه

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی