به گزارش برداشت روز به نقل از روابط عمومی بیمه ملت؛ رویکرد و استراتژی شرکت بیمه ملت، توجه به نوآوری و ارائه محصولات جدید بیمهای است. در خصوص دستاوردهای بیمه ملت با توجه به این رویکرد؛ با دکتر دلفراز مدیرعامل بیمه ملت گفتوگو کردیم:
دکتر دلفراز با اشاره به اینکه بیمه ملت از جمله شرکتهای پیشرو در زمینه نوآوری و ارائه خدمات و محصولات جدید بیمهای است؛ گفت: بر اساس همین رویکرد، برای اولینبار در صنعت بیمه، قرار است بیمه ملت اوراق بهادار بیمهای اتکایی را منتشر کند.
وی در همین خصوص توضیح داد: ما توانستیم برای اولینبار در صنعت بیمه، با عبور از تنگناها و با حمایتهای نهاد ناظر، انتشار اوراق بهادار بیمه اتکایی را به منظور انتقال ریسکهای صنعت به بازار سرمایه در دستور کار قرار دهیم.
مدیرعامل بیمه ملت استفاده از این ابزار را با توجه به افزایش تحریمها و خروج بیمهگران بینالمللی از بازار بیمه ایران، ضروری دانست و گفت: باید در این برهه از زمان از ظرفیتهای بسیار زیاد بازار سرمایه استفاده کرد.
وی اهمیت انتقال بخشی از ریسکهای بیمهای را به بازار سرمایه در شرایط تحریم به منظور مدیریت ریسک در این بخش، مدنظر قرار داد و افزود: این طرح مراحل پایانی خود را میگذراند و پیشبینی ما این است که این طرح از اقبال خوبی برخوردار شود و این امر میتواند اثربخشی آن را در اقتصاد تضمین کند.
دلفراز همچنین به کارت اعتباری بیمه ملت به عنوان یکی از ابزارهای مهم مالی و محصول نوین صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: این کارت به عنوان جایگزین برای چک تضمینی در خریدهای اقساطی عملیاتی شده و به دلیل مشکلات اقتصادی از اقبال بسیار خوبی برخوردار شد و تاکنون برای ۴ میلیون نفر کارت اعتباری صادر شده است.
وی، بیمهنامه آرامش در تحصیل با پوشش کرونا را با هدف ایجاد آرامش خانوادهها از دیگر محصولات بیمه ملت برشمرد و بیان کرد: بیمه بازخرید سنوات بیمه ملت نیز با هدف تضمین پرداخت سنوات کارکنان از دیگر خدماتی است که بیمه ملت توانست با نیازسنجی مناسبی که از بازار بیمهای داشت، طراحی و آنها را وارد بازار کند.
مدیرعامل بیمه ملت در پایان افزود: بر این اعتقاد هستیم که با خلأیی که در بازار بیمهای کشور احساس میشود، ورود محصولات و طرحهای جدید بیمهای میتواند زمینه توسعه صنعت بیمه را فراهم آورد و اقبال برای خرید بیمهنامهها را افزایش دهد.