همزمان با افزایش گرایش مشتریان به استفاده از خدمات الکترونیکی در صنعت بانکداری، آمار جرایم مربوط به سرویس های غیرحضوری، اینترنتی و سایبری نیز گسترش یافته است که رعایت هشدارهای امنیتی را باید جدی گرفت.
به گزارش برداشت روز به نقل ازروابط عمومی بانک رفاه کارگران، گسترش خدمات الکترونیک و استقبال مشتریان باعث شده است که متخلفان و سودجویان با استفاده از روش ها و شیوه های کلاهبرداری الکترونیک و نوینی همچون: مهندسی اجتماعی، فیشینگ، کلاهبرداری های تلفنی و… بتوانند مشتریان را با خطرات بزرگی مواجه کنند، بنابراین برای جلوگیری از افتادن به دام کلاهبرداران، توجه و رعایت توصیه های امنیتی لازم و ضروری است.
بر اساس این گزارش، آمار اعلام شده نشان می دهد بیش از ۶۰ درصد پرونده های پلیس فتا را پرونده های فیشینگ تشکیل می دهد و میزان این جرم در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ رشد ۴۰۰ برابری داشته است که علت اصلی آن را می توان عدم آگاهی کافی مشتریان دانست و با افزایش آگاهی های عمومی و جدی گرفتن توصیه های امنیتی تا حد زیادی می توان از کلاهبرداری های نوین در امان ماند.