به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بیمه رازی و به نقل از ماهنامه بیمهداری نوین، شهریار نصر ملک مدیر فناوری اطلاعات بیمه رازی در گفتگو با ماهنامه بیمه داری نوین گفت : “رازیتک”سامانه اصلی فروش آنلاین محصولات بیمهای شرکت بیمه رازی است که در اختیار عموم مردم در سراسر کشور قرار دارد. کاربران میتوانند بدون محدودیت مکانی و زمانی، انواع محصولات بیمهای از جمله بیمههای عمر و زندگی، آتشسوزی و اتومبیل را به صورت آنلاین خریداری کنند. همچنین طرح ویژه و اختصاصی بیمه رازی با عنوان «زیگورات» نیز از طریق این سامانه قابل خرید است.
شهریار نصر ملک، مدیر فناوری اطلاعات بیمه رازی، با اشاره به اهداف طراحی این سامانه عنوان کرد: «بیمه رازی با طراحی یک سامانه آنلاین و پس از رسیدن آن به سطح مناسبی از بلوغ، اکنون زمان را برای عرضه گسترده به بازار مناسب میداند.
وی افزود: کاربران با ورود به صفحه مربوطه و انتخاب طرحهای مختلف میتوانند بهسادگی و تنها با وارد کردن کد ملی، حساب کاربری خود را ایجاد کنند. پس از آن، فرآیند خرید و دریافت بیمهنامه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام میشود.
مدیر فناوری اطلاعات بیمه رازی با تأکید بر استفاده از الگوهای موفق در طراحی این سامانه اظهار کرد: دسترسی آسان و فرآیند خرید ساده در رازیتک پیادهسازی شده است. این اقدام در راستای راهبردهای استراتژیک بیمه رازی در مسیر تحول دیجیتال و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور انجام شده است.
ملک با اشاره به نقش مکمل سامانه آنلاین در کنار شعب فیزیکی بیمه رازی تصریح کرد: این سامانه به گونهای طراحی شده که خدماترسانی ۲۴ ساعته را برای مشتریان فراهم کند؛ بهطوریکه کاربران در هر زمان و مکان بتوانند از خدمات بیمهای بهرهمند شوند و تفاوتی میان خدمات حضوری و آنلاین احساس نکنند.
وی ادامه داد: در رازیتک، صدور بیمهنامه به صورت الکترونیکی انجام میشود و کاربر میتواند نماینده مورد نظر خود را انتخاب کند. شعبه مربوطه نیز از طریق نماینده مشخص میشود که این موضوع به تسهیل فرآیندهای شعب کمک میکند.
مدیر فناوری اطلاعات بیمه رازی با تأکید بر نقش کلیدی شبکه فروش به عنوان سفیران این شرکت در مسیر تحول دیجیتال گفت: توانمندسازی شبکه فروش از اولویتهای بیمه رازی است. در همین راستا، آموزشهای مستمری توسط تیم دیجیتال شرکت برگزار میشود تا نمایندگان بتوانند بهراحتی از سامانه رازیتک استفاده کنند.
ملک خاطرنشان کرد: شعار ما این است که خدمات دیجیتال باید فارغ از زمان و مکان و بهصورت در دسترس ارائه شوند. ما سبد متنوعی از خدمات را برای تمامی مشتریان فراهم کردهایم؛ چه افرادی که مراجعه حضوری را ترجیح میدهند و چه کسانی که در سفر یا شرایط خاص نیاز دارند در هر ساعت از شبانهروز بیمهنامه خود را خریداری یا تمدید کنند.
وی در پایان با اشاره به بهروزرسانی مستمر سامانه رازیتک گفت: این سامانه به طور مداوم در حال بهبود است و ما از بازخوردهای بیمهگذاران و شبکه فروش برای ارتقای آن استفاده میکنیم. بخشهایی که نیاز به اصلاح دارند بررسی میشوند تا رازیتک همسو با استراتژیهای شرکت پیش برود و بهزودی سایر رشتههای بیمهای نیز به این چرخه اضافه خواهند شد.