به گزارش برداشت روز، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت صمت، دومین نشست شورای هماهنگی روابطعمومی سازمانها و شرکتهای تابعه وزارت صمت در سالن همایش نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار شد.
🔹مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی وزارت صمت به عنوان میهمان این نشست با تاکید بر نقش روابطعمومی در پیشبرد اهداف وزارت صمت، گفت: روابطعمومی با انعکاس اقدامات و روایت پیشرفتهای سازمان، نقش غیرقابل انکاری در موفقیت برنامههای وزارت صمت بر عهده دارد.
🔹صدیف بیگزاده عملکرد صحیح روابطعمومی را مانعی در برابر تأثیر عملیات روانی، سیاهنمایی، ایجاد یأس و ناامیدی جامعه دانست و تصریح کرد: البته در برخی مواقع از سرعت پویایی به دلیل بروز برخی کاستیها، کم شده است و لیکن برآیند کلی حرکت به ویژه در اقدامات وزارت صمت همسو با اهداف برنامه هفتم پیشرفت، توفیقات خوبی به دست آمده است.
🔹 مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به عنوان دیگر سخنران این نشست از تعامل مثبت روابطعمومی و رسانه گفت و افزود: روایت اول در هر رخدادی، عامل آگاهی و پیشگیری از سوء استفاده رسانهای است و این تاکتیک نقش مهمی در مدیریت بحران و جلوگیری از انحراف اذهان مخاطبان دارد.
🔹علی متقیان روابطعمومی را نه یک شغل که عشق به دانستن و آگاهیبخشی در جامعه عنوان کرد و افزود: اگرچه روابطعمومی آنگونه که در شأن این حرفه است، شناخته نشده اما امید است با گسترش رسانههای نوین و ارتقای سواد رسانهای، نقش برجسته روابطعمومی در شفافیت و اطلاعرسانی واقعی بیش از پیش هویدا شود.
🔹سخنگوی وزارت صمت هم در این نشست با اشاره به اقدامات مثبت و عملکرد موفق مجموعه وزارتی در احیای واحدهای غیرفعال و متناسبسازی ساختار وزارت صمت در انجام ماموریتهای محوله با رویکرد برنامهمحور، گفت: وزارت صمت در دوره جدید تعامل رسانهای و دوسویه با مخاطبان را سرلوحه پیوست رسانهای و اجتماعی قرار داده است و برای نیل به این هدف، نقش و قدرت مانور روابطعمومیهای مجموعه را گسترش خواهد داد.
🔹عزتالله زارعی از پوشیده ماندن برخی اقدامات وزارت صمت در دولت چهاردهم گفت و تاکید کرد: با ارایه تصویر واقعی و آشکار شدن زوایای پنهان، مردم و مخاطبانِ هدف در جریان روند رو به رشد صنعت، معدن و بازرگانی قرار خواهند گرفت و نقش پررنگ وزارت صمت در تمام ابعاد زندگی فردی، اجتماعی و اقتصادی آحاد جامعه بیشتر مشهود خواهد شد.
🔹رییس مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت صمت در این نشست با یادآوری گستره ماموریتی وزارت صمت در دولت و کارگروه زیربنایی، آن را بزرگترین اردوگاه صنعتی_اقتصادی کشور نامید که بیشترین سهم را در مدیریت و راهبری تولید ناخالص داخلی کشور بر عهده دارد.
🔹سیدمحمد حسینپور، جلب اعتماد عمومی را اولین گام در مدیریت افکار و همسو کردن مخاطب با ماموریتهای سازمان دانست و تحقق آن را در گروی تعامل سازنده و صادقانه با مردم عنوان کرد.
🔹وی روایت دستاوردها و غبار روبی از موفقیتها را عامل روحیهبخشی به مردم و تولید نشاط اجتماعی برای حرکت مسئولانه در جهت پیشرفت کشور دانست و تاکید کرد: نقش امیدآفرینی با انعکاس دستاوردها و شفافسازی با پاسخگویی دقیق و به موقع از وظایف روابطعمومی است.
🔹در این نشست هر کدام از اعضای حاضر، نظرات و پیشنهادات خود را برای تقویت حوزه روابطعمومی در مجموعه وزارت صمت با تاکید بر استقلال و کارکرد آن عنوان و بر «جایگاه اول راوی روایت اول در حلقه مدیریتی سازمان» تاکید کردند.