به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، مسعودعبدیان اظهار داشت: این بانک برای پاسخگویی مؤثر و دقیق از طریق ارائه راه حلهای بانکی و مالی نوین جهت رفع نیازهای مشتریان از سه سال قبل طرح بانکداری شرکتی را راه اندازی کرده است.
وی افزود: این طرح ابتدا در سه شعبه بانک بصورت پایلوت اجرا و در سال ۹۷ با افزایش تعداد مشتریان به ۲۰ مشتری در ۱۲ شعبه به صورت قطعی عملیاتی شد و با توجه به بازخوردهای مثبت بدست آمده و رضایت مشتریان در طول اجرای طرح ، موضوع توسعه بانکداری شرکتی در دستور کار مدیریت امور شعب و بازاریابی قرار گرفت.
به گفته عبدیان، با تصویب کمیته مستقل راهبری بانکداری شرکتی در اسفند۹۸ تا کنون تعداد مشتریان تحت پوشش بانکداری شرکتی به ۱۱۰ مشتری در سطح کشور تعمیم داده شده است.
رئیس اداره بازاریابی بانک توسعه صادرات خاطرنشان کرد: بانکداری شرکتی یکی از ارکان اصلی استراتژی کلان بانکداری جامع است که با تمرکز بر خلق راه حلهای بانکی و مالی و در قالب خدمات و محصولات متمایز، خاص و سفارشی شده به نیازهای مشتریان شرکتی پاسخ میدهد.
به گفته عبدیان در این شیوه از بانکداری تمام خدمات مورد نیاز مشتریان شرکتی اعم از شرکتهای کوچک و متوسط و شرکت های بزرگ و کلان، با تکیه بر تمایزهای حاصل از استراتژی های مشتری مدارانه و فرآیندها و سیستم های منحصر به فرد، به بهترین، سریعترین و دقیق ترین شکل ممکن پاسخ داده شده و راه حلهای متنوع و اثر بخشی برای کمک به رشد و شکوفایی کسب و کار مشتریان در اختیار آنها قرار می دهد تا از این طریق بانک بتواند در جایگاه یک شریک تجاری معتمد و کارآمد نقش آفرینی کند.
وی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور تصریح کرد: بانکداری شرکتی میتواند با خلق ایده های جدید و اثر گذار و تامین نیازهای سریع و بهنگام شرکتهایی که برای کشور ارزش افزوده ایجاد میکنند، نقش مهمی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و برون رفت از مشکلات اقتصادی جامعه داشته باشد.
یادآور می شود، بانک توسعه صادرات ایران در نظر دارد خدمات متمایزی مانند بانکداری دیجیتال در بستر بانکداری باز، ارائه خدمات اعتباری با سقف و سرعت بیشتر از طریق اعطای اختیار به شعب عامل، تسهیل شرائط تأمین اعتبار، تخفیف در نرخ سود تسهیلات و همچنین تخفیف در کارمزدهای پرداختی را به صورت متمایز به مشتریان بانکداری شرکتی ارائه دهد.