به گزارش برداشت روز، از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل بیمه مرکزی، طبق آمار اعلام شده، از مجموع ۹هزار و ۷۳۵ شکایت ثبت شده در رشتههای مختلف بیمه، تعداد ۹هزار و ۲۱ شکایت مختومه شده و ۷۱۴ مورد همچنان در حال رسیدگی است.
براساس این گزارش، رشته بیمه شخص ثالث با ۴۳۶۳ شکایت در صدر قرار دارد که از این تعداد، ۴۰۷۴ شکایت رسیدگی شده و ۲۸۹ مورد در حال رسیدگی است.
پس از آن، رشته بیمه درمان با ۲۴۸۱ شکایت در جایگاه دوم قرار گرفته که از این میان ۲۲۶۲ شکایت مختومه و ۲۱۹ شکایت در حال بررسی است.
رشته بدنه اتومبیل نیز با ۱۱۱۷ شکایت در رتبه سوم قرار دارد که ۱۰۶۲ فقره رسیدگی شده و ۵۵ مورد دیگر در حال رسیدگی است.
این گزارش میافزاید، کمترین شکایات در رشتههای بدنه کشتی (۳ مورد)، اعتبار (۷ مورد) و حوادث طبیعی ساختمان (۱۱ مورد) ثبت شده است.
شایان ذکر است آمار شکایات میتواند برای ارزیابی رویه ها و فرآیندهای ارائه خدمات و سنجش رضایت بیمهگذاران شرکتهای بیمه مورد استفاده قرار گیرد، اما توصیه میشود این آمار با سایر شاخصها چون نسبت سهم از شکایات به سهم از بازار شرکتها در هر رشته و درصد شکایات وارد هر شرکت نسبت به متوسط شکایات وارد بازار در هر رشته مورد استفاده قرار گیرد تا استنتاجها قابل قبول و صحیحتر باشد.
گفتنی است آمار شکایات صنعت بیمه در راستای مأموریتهای نهاد ناظر و با هدف شفافیت عملکردی، افزایش رقابت، ارتقای کیفیت خدمات و آگاهی بیمهگذاران منتشر میشود.
برای مشاهده جداول آماری کلیک کنید.