شرکت بیمه آسیا بهعنوان یکی از بزرگترین شرکتهای بیمهای کشور، با هدف ارتقای عملکرد شبکه فروش، افزایش رضایت بیمهگذاران و بهبود خدمات، نشستهای دورهای با روسای شعب استانها برگزار میکند. این نشستها فرصتی است تا عملکرد استانها بررسی شده، برنامههای عملیاتی اصلاح و اهداف سالانه شرکت بهصورت دقیق پیگیری شود. در این راستا، گفتوگویی با سید ابراهیم مظهری موسوی، معاون امور استانها و شبکه فروش بیمه آسیا انجام دادیم تا اهداف، محورهای اصلی و نتایج این نشستها و برنامههای آینده شرکت تشریح شود.
🔹روابط عمومی بیمه آسیا: قرار است از برگزاری این نشست ها به چه اهدافی دست پیدا کنیم؟
مظهری موسوی :هدف نهایی بررسی عملیاتی و حصول اطمینان از عملیاتی شدن انتظارات هیأتمدیره و مدیرعامل محترم از استانهاست که در چهار محور اصلی خلاصه می شود. نخست، ارائه و بررسی گزارش عملکرد استانها در خصوص تحقق برنامه عملیاتی که در سه فاز تکلیفی، انتظاری و خوشبینانه تدوین شده است. دوم، ارائه گزارشها در زمینه وصول مطالبات حق بیمه. سوم، جذب نمایندگان فعال و توانمند در هر استان و چهارم، دریافت گزارش از جلساتی که روسای استانها با بیمهگذاران بزرگ چه فعال و چه بالقوه برگزار کردهاند.
🔹روابط عمومی بیمه آسیا: مهمترین ویژگیهای این نشستها چیست؟
مظهری موسوی: از ویژگیهای برجسته این نشستها، تبیین استراتژی شرکت و امکان تبادل تجربه میان روسای استانهاست؛ بهویژه در زمینه صدور بیمهنامههای خرد بصورت کار تیمی و فروش مستمر ، برگزاری جلسات با بیمهگذاران بزرگ و جذب نمایندگان فعال. همچنین، بحث ممیزی عملیات و عملکرد استانها بسیار جدی است؛ استانها باید باور داشته باشند که هر یک از آنها باید بهطور مستقل مسیر سودآوری و عملکرد مثبت را طی کنند. برنامههای عملیاتی هر استان باید بهگونهای طراحی شود که در پایان سال به اهداف تعیینشده برسد.