02:22 - 6 مهر 1404

آخرین اخبار
در سومین روز از بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، پنجمین پنل تخصصی شرکت بیمه سامان با موضوع «نقش هوش مصنوعی و مدیریت رسانه در تحول تجربه مشتری صنعت بیمه» با حضور علاقه‌مندان برگزار شد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه سامان، دکتر ندا سلیمانی، مدرس دانشکده مدیریت رسانه، در این پنل گفت: بیمه نخریدنی‌ترین محصول دنیاست، زیرا مشتری هنگام پرداخت هزینه امیدوار است هیچگاه خسارتی نبیند. بنابراین، آنچه می‌خرد در واقع برند است؛ اعتماد و شهرت برند که حاصل تجربه‌های مثبت مشتریان پیشین است.

به اعتقاد وی، با ورود هوش مصنوعی چند تغییر جدی در حال رخ دادن است که اکنون شاهد آن هستیم، یکی از مهمترین آنها مشاوره هوشمند است؛ یعنی فرآیندهای تصمیم‌گیری و انتخاب به‌طور مستقیم توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی انجام می‌شود و تغییر مهم دیگر هم به مدیریت ریسک و پیش‌بینی رفتارها مربوط است.

دکتر سلیمانی، افزود: یکی دیگر از مهمترین تغییرات، مشاوره و تصمیم‌گیری هوشمند است؛ فرآیندهایی که پیش‌تر به‌صورت دستی انجام می‌شد، اکنون به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی سریع‌تر و دقیق‌تر انجام می‌شود، ازسوی دیگر مدیریت ریسک و پیش‌بینی رفتارها و الگوریتم‌های پیش‌بینی‌گر امروز توانسته‌اند تا حدود ۳۰ درصد ریسک وقوع حوادث را پیش‌بینی و کاهش دهند که دستاوردی مهم محسوب می‌شود.

در ادامه پنل امروز، مریم زمردیان، مدیر روابط‌ عمومی شرکت بیمه سامان، گفت: نخستین تجربه‌ای که مشتری با بیمه دارد، معمولاً در فرآیند دریافت خسارت شکل می‌گیرد، بنابراین مهم است که این فرآیند ساده، سریع و شفاف باشد . درعین حال پاسخگویی ۲۴ ساعته با استفاده از دستیارهای هوشمند و تحلیل رفتار مشتری به ما کمک می‌کند نیازهای او را پیش‌بینی کرده و تجربه‌ای روان و رضایت‌بخش برای مشتری ایجاد کنیم.

زمردیان تاکید کرد: تجربه مشتری از برند بیمه مهمترین عامل در شکل‌گیری اعتماد است، این تجربه و حس خوشایندی که مشتری هنگام استفاده از خدمات بیمه‌ای دریافت می‌کند، در ذهن او ماندگار می‌شود و حتی تبلیغات دهان‌به‌دهان را شکل می‌دهد.

در ادامه پنل، حامد کاظمی، کوفاندر آپولو و فعال حوزه اینشورتک، گفت: یک کانسپت مشترک در هوش مصنوعی که این روزها ترند شده، موضوع مشاوره است، هوش مصنوعی به رسانه‌ای مشاوره‌محور تبدیل شده و امروز در هر زمینه‌ای که به مشاوره نیاز داشته باشیم، به سراغ آن می‌رویم.

وی افزود: آنچه مشتری در بیمه می‌خرد، در واقع مشاوره است؛ از انتخاب یک برند خوشنام گرفته تا انتخاب بهترین بیمه‌نامه. به همین دلیل صنعت بیمه باید از ارائه مشاوره فراتر برود و در کنار مشتری قرار گیرد. هوش مصنوعی می‌تواند این مشاوره را به‌صورت لحظه‌ای و متناسب با نیاز مشتری ارائه دهد و تجربه‌ای کاملاً شخصی‌سازی‌شده ایجاد کند.

کاظمی گفت: امروز در دوره‌ای هستیم که هوش مصنوعی فرصت رشد بی‌سابقه‌ای پیدا کرده است، حالا تقریباً همه با این فناوری آشنا هستند و تلاش می‌کنند تجربه مشتری را ارتقا دهند. از سوی دیگر، دیجیتالی‌شدن و ورود داده‌های آنلاین باعث شده صنعت بیمه از روش‌های سنتی و سلیقه‌ای فاصله بگیرد و داده‌ها به شکل ساختار یافته و طبقه‌بندی‌شده وارد فرآیندهای بیمه‌گری شوند.

bardashtrooz.ir/news/234326

اخبار جدید