به گزارش برداشت روز، به نقل از از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری با حضور در پنل داوری تعدادی از طرحهای فناوری اطلاعات و ایدههای نوآورانه شرکت کننده در فراخوان سازمان در حوزههای درمان و بیمه که توسط متخصصان و پژوهشگران ارائه میشد، در جریان داوری طرحها قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جریان حضور در غرفه این سازمان با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی برای توسعه و تعالی، ناچار به ارائه فعالیتها و خدمات در بستر فناوری اطلاعات است، گفت: توسعه خدمات غیرحضوری، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات را موجب میشود و زمینه ساز کاهش اتلاف وقت و هزینه برای مخاطبان خواهد شد.
وی با بیان اینکه باید عمده خدمات سازمان تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری و هوشمند ارائه میشود، افزود: گامهای موثری برداشته شده و خدمات متعددی بدون مراجعه به شعب در بستر اینترنت به مخاطبان ارائه میشود، اما برای توسعه خدمات دیجیتال، آماده همکاری و مشارکت با شرکتهای نوآور و دانشبنیان هستیم.
سالاری ادامه داد: باید با سرعت تحولات دیجیتال، فناوری و هوش مصنوعی همگام شویم و به ویژه درحوزههای پیمانها و بازرسی دفاتر قانونی اگر از هوش مصنوعی استفاده شود، ضمن پرهیز از اعمال سلیقه، شفافیت و سرعت در رسیدگیها افزایش مییابد که به نفع دینفعان و سازمان است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه بخش درمان سازمان نیز میتواند از هوش مصنوعی و روشهای نوین فناوری اطلاعات بهرهمند شود، گفت: در بخش نظام ارجاع و سامانه رسا فناوریهای نوین میتواند در دقت و سهولت کارها کمک کنند.
سالاری تاکید کرد: در مسیر تحول دیجیتال و گسترش خدمات دولت الکترونیک، نمایشگاه الکامپ و ارائه دستاوردهای نوین در این نمایشگاه، فرصتی برای شناسایی و افزایش همکاری و هماهنگیها با شرکتهای دانشبنیان، نوآور و خلاق در حوزه فناوری است؛ اما نباید محدود به این رویدادها بود و ما نیز در سازمان تأمین اجتماعی همواره آمادگی همکاری با فعالان این حوزه را داریم تا به طور ویژه بر مبنای طرح های بیست گانه تحول آفرین و توسعه ای، تحول دیجیتال را در سازمان به پیش ببریم.