به گزارش برداشت روز، به نقل از ایسنا، به اعتقاد کارشناسان، برخلاف تلفن همراه که دارای فضای رقابتی است، در تلفن ثابت رقیبی وجود ندارد و مشتری چه بخواهد و چه نخواهد از سوی یک اپراتور سرویس دریافت میکند. در چنین شرایطی، بهتر است مخابرات در جهت جذب مشتریان و ارائه خدمات بیشتر اقدام کند. مخابرات باید درآمدزایی خود را از تلفن ثابت برای داشتن توجیه اقتصادی بیشتر کند و این درآمدزایی باید با ارائه خدمات متنوع صورت گیرد تا مخابرات هم بتواند هزینههای خود را پوشش دهد.
سیدمجید صدری -مدیرعامل شرکت مخابرات ایران- درباره تعداد مشغول به کار تلفن ثابت تا پایان تیر ماه سال جاری به ایسنا گفت: ۲۸ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۲۳ تلفن ثابت تا پایان تیرماه مشغول به کار بودند که این آمار، ضریب نفوذ تلفن ثابت را به ۳۴.۵۲ درصد میرساند.
به گفته صدری، تعداد تلفن همگانی تا پایان تیرماه، ۹۸ هزار و ۱۸۴ و تعداد روستاهای دارای ارتباط، ۵۱ هزار و ۴۰۵ عدد است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین خاطرنشان کرد: تا پایان تیرماه، ضریب نفوذ ADSL خانوار به ۱۶.۲۸ درصد رسیده و آمار ایجاد شبکه فیبر نوری نیز ۱۶۶ هزار و ۳۰۱ کیلومتر است.