به گزارش برداشت روز، محمدرضا کریمی، نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند در گفتگو با نیپنا درباره اهداف این شرکت از حضور در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست اظهار کرد: از اواخر سال گذشته برای حضور در این رویداد برنامهریزی کردهایم، یکی از مهمترین اهداف ما از حضور در این نمایشگاه، برگزاری نشستهای مستقیم و بیواسطه با مشتریان است. ما هر سال در ایران پلاست نشست هایی با مشتریان برگزار میکنیم تا بتوانیم بدون واسطه نظرات، پیشنهادها و حتی خواستههای آنها را بشنویم.
کریمی افزود: در چنین رویدادهایی فضای صمیمانهتری در نشست با مشتریان شکل میگیرد و این امکان فراهم میشود که نیازها و مشکلات آنها را بهتر درک کرده و برای رفع آنها برنامهریزی کنیم.
وی در ادامه با اشاره به برنامههای پتروشیمی اروند در نمایشگاه ایران پلاست گفت: یکی از محورهای مهم حضور ما، معرفی و ارائه گریدهای جدید تولیدی شرکت به مشتریان داخلی و خارجی است. تلاش داریم تا مشتریان به جای استفاده از گریدهای عمومی در فعالیتهای تخصصی، به سمت بهرهگیری از گریدهای اختصاصی حرکت کنند. در همین راستا، در جریان برگزاری نمایشگاه، توضیحات لازم درباره گریدهای جدید به مشتریان ارائه خواهد شد.
کریمی با توضیح این که مطمئن هستیم معرفی این محصولات به افزایش تنوع مشتریان ما منجر خواهد شد تصریح کرد: همچنین سامانههای ارتباط با مشتری را بهروز کردهایم و قصد داریم در جریان نمایشگاه آنها را نیز به مشتریان معرفی کنیم.»
وی تصریح کرد: «پتروشیمی اروند بیش از هزار مشتری فعال دارد و این موضوع نشان میدهد که باید ارتباطی عمیق و گسترده با مشتریان خود برقرار کنیم. نمایشگاه ایران پلاست فرصتی ارزشمند برای تحقق این هدف است و ما قطعاً از آن بهرهبرداری خواهیم کرد.
مدیرعامل پتروشیمی اروند همچنین با تأکید بر اهداف این شرکت در چارچوب برنامه توسعه هفتم اظهار داشت: انعقاد قراردادهای بلندمدت با مشتریان و صنایع پاییندستی از اولویتهای اصلی ماست و به همین منظور نشستهای تخصصی با مشتریان و نیز با شرکت ملی صنایع پتروشیمی (NPC) تدارک دیدهایم. کریمی خاطرنشان کرد: تمایل جدی داریم قراردادهای پایدار در حوزه تأمین و مصرف محصولات پتروشیمی منعقد کنیم تا زمینه همکاریهای گستردهتر و مطمئنتر در صنعت فراهم شود.
نمایشگاه فرصتی برای شنیدن مستقیم نیازها و دیدگاههای مشتریان است
مدیرعامل پتروشیمی اروند با اشاره به اثرگذاری نمایشگاههای گذشته بر توسعه بازار داخلی و خارجی شرکت گفت: «حضور در ایران پلاست همواره نتایج مثبتی برای ما به همراه داشته است. در حدود هشت سال است که در این نمایشگاه شرکت میکنم؛ چه زمانی که مدیر بازرگانی بودم و چه اکنون که در جایگاه مدیرعامل فعالیت دارم. در این سالها، بسیاری از مشتریان جدید از طریق همین نمایشگاه با ما آشنا شدند و برخی نیز مشکلات خود را بهطور شفاف در جلسات مطرح کردند. این بازخوردها نقش مؤثری در تصمیمگیریهای شرکت برای تقویت ارتباط با مشتریان داشته است.»
وی افزود: «اگرچه تیمهای بازاریابی و رسیدگی به شکایات شرکت همواره در ارتباط با مشتریان هستند، اما گاهی برخی مسائل آنگونه که باید منتقل نمیشد. در نمایشگاه ایران پلاست، به دلیل ارتباط مستقیم و چهرهبهچهره، بسیاری از مشکلات بهتر شناسایی و پیگیری شد. این موضوع هم در بازار داخلی و هم در بازارهای خارجی تأثیرگذار بوده است. در سالهای گذشته مشتریانی از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و ترکیه به غرفه ما مراجعه کردند و این ارتباطات به همکاریهای جدید و فروشهای پایدار منجر شد. برخی از مشتریان خارجی که اکنون همکاری دائمی با ما دارند، نتیجه همین ارتباطات شکلگرفته در ایران پلاست هستند.»
کریمی با اشاره به اهمیت بخش تجهیزات و بستهبندی در نمایشگاه ایران پلاست گفت: «یکی دیگر از مزایای این رویداد، امکان آشنایی با روشهای نوین بستهبندی و تجهیزات جدید است. در سالهای گذشته توانستهایم چندین تأمینکننده معتبر در حوزه ملزومات بستهبندی شناسایی کنیم که همکاری با آنها موجب ارتقای کیفیت و بهبود روشهای پکیجینگ محصولات ما شده است.»
کریمی در خصوص جایگاه بینالمللی نمایشگاه ایران پلاست اظهار داشت: «این رویداد اکنون به یک نمایشگاه بینالمللی تبدیل شده و بسیاری از فعالان صنعت پتروشیمی و پلاستیک جهان آن را میشناسند و به اهمیت آن واقف هستند. اگر در سالهای ابتدایی استقبال چندان گستردهای وجود نداشت، در سالهای اخیر شرایط تغییر کرده و حضور فعالان داخلی و خارجی بسیار پررنگتر شده است.»
وی افزود: «به گفته بسیاری از مشتریان، در طول برگزاری نمایشگاه ایران پلاست این امکان فراهم شده است تا با شرکتهایی ملاقات کنند که در شرایط عادی ماهها زمان میبرد تا چنین دیدارهایی محقق شود.»
رئیس هیأت مدیره شرکت پتروشیمی اروند، در خصوص انتظار خود از نحوه برگزاری نمایشگاه ایران پلاست تصریح کرد: «جایگاه این رویداد امروز در صنعت پتروشیمی و پلاستیک تثبیت شده است، اما انتظار میرود که به سمت ارائه فناوریهای نوین، برگزاری نشستهای علمی و سخنرانیهای تخصصی حرکت کند. در حال حاضر یکی از کاستیهای مهم نمایشگاه عدم برگزاری نشستهای تخصصی ـ علمی و معرفی جدیدترین فن آوری های روز دنیا در حاشیه برگزاری آن است.
وی افزود: «در نمایشگاههای معتبر جهانی، علاوه بر معرفی محصولات و ایجاد ارتباطات تجاری، ارائه فناوریهای نوین، معرفی دستاوردهای علمی و بررسی آخرین تکنولوژیهای روز صنعت نیز جزو برنامههای اصلی است. اگر بخواهیم نمایشگاه ایران پلاست در سطح نمایشگاههای بینالمللی مطرح شود، لازم است در کنار بخش تجاری، نشستها و همایشهای علمی و فنی نیز برگزار شود تا بازدیدکنندگان علاوه بر آشنایی با شرکتهای مختلف، با آخرین فناوریها و دستاوردهای جهانی نیز روبهرو شوند.»
مدیر عامل شرکت پتروشیمی اروند تصریح کرد: اگر چنین رویکردی در دستور کارNPC بعنوان متولی اصلی قرار گیرد، نمایشگاه ایران پلاست میتواند همانند رویدادهای معتبر جهانی، از جمله نمایشگاههای برگزارشده در دبی، به محلی برای عرضه آخرین دستاوردها و ایجاد ارزش افزوده برای کشور و صنایع پاییندستی تبدیل شود.
وی در ادامه با مقایسه نمایشگاه ایران پلاست با رویدادهای مشابه بینالمللی نظیر عرب پلاس، چاینا پلاس و ترک پلاس گفت: «تجربه شخصی من از حضور در این نمایشگاهها نشان میدهد که نقطه قوت آنها برگزاری نشستهای تخصصی و علمی در کنار معرفی محصولات است. بسیاری از فعالان صنعت تنها به همین دلیل در این نمایشگاهها حضور مییابند تا از آخرین دستاوردهای جهانی مطلع شوند. حتی اگر برندهای اروپایی یا آمریکایی در ایران امکان فعالیت مستقیم نداشته باشند، ما میتوانیم با الگوبرداری از شیوههای آنها و برقراری ارتباطات تخصصی، ایدههای ارزشمندی را به کشور منتقل کنیم.»
کریمی تصریح کرد: «در آخرین نمایشگاه امارات که حضور داشتم، سطح علمی و کیفی نشستهای تخصصی بسیار بالاتر از ایران پلاست بود، حتی شرکتهای عربستانی و آمریکایی با موضوعاتی مانند انتقال فناوری و نوآوریهای جدید در صنعت PVC ارائههای تخصصی داشتند. این نشان میدهد که ما نیز باید به سمت طرح مباحث نوینی همچون هوش مصنوعی، دیجیتالسازی و فناوریهای نوین مرتبط با صنعت پتروشیمی حرکت کنیم.»
قدردانی از برگزار کنندگان نمایشگاه
مدیرعامل پتروشیمی اروند در پایان با قدردانی از برگزارکنندگان نمایشگاه ایران پلاست گفت: «برگزاری چنین رویدادهایی کار آسانی نیست، بهویژه زمانی که درآمد مستقیمی برای برگزارکنندگان ندارد و صرفاً با هدف توسعه صنعت انجام میشود. تلاشهای مدیران و کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این زمینه شایسته تقدیر است و بدون اعتقاد و پشتکار چنین مدیرانی، نمایشگاههایی در این سطح شکل نمیگرفت.»