18:10 - 20 مرداد 1404

آخرین اخبار
با نزدیک شدن به ایام بازگشت زائران اربعین
شرکت خدمات پس‌ازفروش ایران‌خودرو (ایساکو) با توجه به آغاز بازگشت تدریجی زائران اربعین حسینی، نکات مهمی را برای راه‌اندازی ایمن خودرو پس از توقف چندروزه در پارکینگ‌های مرزی ارایه کرد.

به گزارش برداشت روز، ایساکو توصیه می‌کند، پیش از خروج از پارکینگ، سطح مایعات خودرو؛ از جمله آب رادیاتور، روغن موتور، مایع ترمز و مایع شیشه‌شوی بررسی شود و در صورت مشاهده هرگونه نشتی یا اختلال، از ادامه مسیر بدون رفع مشکل خودداری شود.

همچنین بهتر است، نگاهی به زیر خودرو انداخته شود تا از عدم نشتی مایعات یا وجود اجسام مزاحم در مسیر حرکت اطمینان حاصل شود.

پیش از استفاده از کولر، تمامی شیشه‌ها پایین داده شود تا گرد و غبار و گازهای پلیمری داخل اتاق خودرو خارج شود و خودرو حداقل پنج دقیقه در حالت درجا روشن بماند تا سیستم کولر به درستی عمل کند.

ایساکو متذکر شد که بررسی سیستم روشنایی شامل چراغ‌های جلو، عقب و چراغ ترمز اهمیت دارد و همچنین باید از سالم بودن چراغ خطر عقب اطمینان حاصل شود.

در زمینه برف‌پاک‌کن‌ها، توصیه شده است به دلیل گرمای موجود در پارکینگ‌های مرزی، لاستیک‌های برف‌پاک‌کن ممکن است دچار خرابی شده باشند و در صورت استفاده، احتمال خط افتادن روی شیشه وجود دارد. بنابراین ضروری است، پیش از حرکت از صحت عملکرد و سلامت لاستیک‌های برف‌پاک‌کن اطمینان حاصل شود تا از آسیب به شیشه و کاهش دید راننده جلوگیری شود.

ایساکو خاطرنشان کرد، وضعیت باد لاستیک‌ها، از جمله لاستیک زاپاس، باید پیش از حرکت کنترل شود، به‌خصوص در پارکینگ‌های مرزی که به دلیل دمای بالای هوا احتمال کاهش فشار باد لاستیک‌ها وجود دارد.

این شرکت توصیه کرده، هنگام روشن کردن خودرو پس از توقف طولانی، ابتدا سوییچ را در حالت روشن (ACC) قرار داده و حداقل ۱۰ ثانیه صبر شود تا پمپ بنزین فعال شده و فشار سوخت به حد مناسب برسد، سپس خودرو روشن شود.

پس از روشن کردن خودرو، چند دقیقه موتور درجا کار کند تا روغن به‌طور کامل در سیستم گردش پیدا کند و چراغ‌های هشدار پشت آمپر نیز خاموش شده باشند.

در صورت روشن نشدن خودرو به دلیل تخلیه شارژ باتری، زائران می‌توانند از خدمات «امداد باتری» شرکت امدادخودرو ایران استفاده کنند. همچنین در صورت مفقود شدن سوییچ یا ماندن آن داخل خودرو، در صورتی که کد کلید همراه‌شان باشد، امکان استفاده از «امداد سوییچ» فراهم است.

تنظیم باد لاستیک‌ها؛ از جمله لاستیک زاپاس نیز با مراجعه به مراکز خدماتی یا امدادی ایران‌خودرو در مسیر امکان‌پذیر است.

ایساکو از زائران خواست در صورت مواجهه با هرگونه ایراد فنی، با مرکز پاسخ‌گویی و امداد ایران‌خودرو به شماره ۰۹۶۴۴۰ تماس بگیرند یا برای آگاهی از نزدیک‌ترین نمایندگی در مسیر بازگشت، به سایت www.isaco.ir مراجعه کنند.

bardashtrooz.ir/news/227876

اخبار جدید