00:08 - 14 مرداد 1404

آخرین اخبار
معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد:
معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران در وبینار تخصصی” تحلیل رویدادهای تجاری پیش‌رو”، به برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه عادی‌سازی روند برگزاری رویدادهای تجاری و سازوکارهایی جبران عقب افتادگی در تقویم نمایشگاهی اشاره شد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، وبینار تخصصی ” تحلیل رویدادهای تجاری پیش‌رو” با حضور امیر روشن‌بخش، معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران و جمعی از فعالان این حوزه برگزار شد.

در این وبینار روشن‌بخش با بیان اینکه جنگ تحمیلی ۱۲ روزه در روند برگزاری رویدادهای تجاری اختلالاتی ایجاد کرد، گفت: رویدادها و نمایشگاه‌های تجاری، ابزاری برای توسعه تجارت هستند از این‌رو مدیریت در برگزاری آنها حائز اهمیت فراوان است. از این‌رو معاونت ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران، تلاش کرد در مدت زمان جنگ تحمیل شده با سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در برگزاری رویدادها آنها را به‌سمتی هدایت کند که کوچکترین خدشه‌ای در روند فعالیت آنها ایجاد نشود.

به گفته این مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت ایران؛ بخش‌خصوصی برای مدیریت در برگزاری رویدادهای تجاری نیز پای کار آمد و در نهایت برگزاری رویدادها تا پایان تیرماه و تا عادی شدن شرایط لغو شد.

وی رویدادهای تجاری در ایران را در ۳ دسته کلی تقسیم‌بندی کرد و افزود: رویدادهای داخلی، رویدادهای بین‌المللی و پاویون‌های ج.ا ایران که در نمایشگاه‌های خارجی برپا می‌شوند ۳ دسته کلی رویدادهای تجاری در ایران هستند.روشن‌بخش برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نوشیدنی‌ها، چای، قهوه و صنایع وابسته تهران و نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صادراتی صنعت مبلمان تهران، را جلوه‌ای برای عادی‌سازی برگزاری نمایشگاه‌ها دانست و افزود: تلاش کردیم بسته‌های حمایتی برای شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌ها تعریف کنیم؛ همچنین تلاش داریم که با در نظر گرفتن سازوکارهایی عقب افتادگی در تقویم نمایشگاهی را جبران کنیم.

معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ۳۴ سایت نمایشگاهی در کشور فعال است، تصریح کرد: تمرکززدایی برمبنای مزیت صادراتی استان‌ها باید تعریف شود به‌عنوان مثال، می‌توان نمایشگاه‌های با عنوان کاشی و سرامیک را در استان یزد، نفت و گاز را در استان خوزستان و زعفران را در خراسان رضوی برگزار کرد اما نخست باید زیرساخت‌های برگزاری این رویدادها در استان‌ها سنجیده شود. به بیان دیگر، در گام نخست باید کار مطالعاتی جدی در زمینه انجام شود تا رویدادهای تجاری بتواند زمینه‌ساز رشد اقتصاد شهری در استان‌ها را فراهم سازند.

همچنین وی در پاسخ به این پرسش که آیا این امکان وجود دارد که یک رویدادهای تجاری با ۲ مجری برگزار شود؟ گفت: عرصه نمایشگاهی جدای از اقتصاد آزاد نیست؛ و این امکان وجود دارد که یک نمایشگاه در تهران و در استان دیگر نیز برگزار شود، به‌عنوان نمونه بازار مالی در تهران و مشهد برگزار شد.

bardashtrooz.ir/news/226830

اخبار جدید