به گزارش برداشت روز، به نقل از روابطعمومی شرکت فجر انرژی خلیجفارس، این شرکت هرساله و بهصورت سالیانه و پیوسته (از سال ۱۳۹۰)، نظرسنجی جامعه پیرامونی را باهدف شناخت نظرات ذینفعان و بهبود مستمر فعالیتها انجام میدهد.
این شرکت در سال ۱۴۰۳ برای سیزدهمین بار، عملکرد خود در ارتباط با جامعه در سال ۱۴۰۲ را با برگزاری نظرسنجی پایش کرده؛ در نظرسنجی عملکرد سال ۱۴۰۱ هدف رضایتمندی، ۸۰ درصد در نظر گرفته شده که پس از انجام نظرسنجی، میزان رضایت کلی ۷۹.۸۴۳ درصد بهدستآمده بود. این میزان در عملکرد سال ۱۴۰۰ به ۷۸.۷۸۲ درصد ثبت شده بود.
در عملکرد سال ۱۴۰۲ هدف رضایتمندی همانند سالهای گذشته ۸۰ درصد در نظر گرفته شده و رضایت کلی ۷۸.۷۱ درصد بهدستآمده است. مخاطبان رضایت خود را از عملکرد شرکت فجر در بخش عمومی ۷۵.۹۲۹ درصد، در بخش حاکمیتی ۶۰.۹۷۴ درصد و در بخش محیطزیست ۸۰ درصد اعلام کرده بودند. بخش محیط زیستی بیشترین میزان رضایتمندی را در کل نظرسنجی داشته است.
در شاخصهای بخش عمومی، بالاترین رضایتمندی مربوط به رعایت ارزشها و کرامت انسانی و پایینترین رضایت از تصمیمات آینده و تغییرات در فجر که مؤثر و مرتبط با آنهاست با ۷۰.۶۸ درصد بوده است. این مورد در سال گذشته نیز به همین شکل بوده است.
در بخش حاکمیتی – حمایتی، بالاترین رضایت به رعایت ارزشها و کرامت انسانی تعلق دارد و پایینترین رضایت، میزان آگاهی مخاطبان از تصمیمات آینده و تغییرات شرکت بوده که مؤثر و مرتبط با آنهاست و این شاخص ۳۷ درصد کسب کرده این روند مشابه سال گذشته بوده است.
در بخش محیطزیست، بالاترین رضایتمندی در رعایت قوانین و مقررات زیستمحیطی با ۸۷.۵ درصد و پایینترین رضایتمندی در عملکرد شرکت در دریافت و تصفیه پساب منطقه با ۷۲.۲ درصد ثبت شده است. در سال گذشته نیز همین روند دیده میشود.
در این نظرسنجی، جامعه آماری ۲۷ سازمان در نظر گرفته شده که برای این نهادها ۱۳۵ فرم نظرسنجی ارسال شده و میزان مشارکت مخاطبان در نظرسنجی اخیر ۳۳.۳ درصد بوده است.
بر اساس این نظرسنجی ۵۵ درصد از شرکتکنندگان نظرسنجی، شرکت فجر را خوشنام ۳۵ درصد خیلی خوشنام ۱۰ درصد نه خوشنام و نه بدنام معرفی کردند. همچنین ۶۴.۴ درصد شرکتکنندگان، اقدامات این شرکت در حوزه بهداشت، ایمنی و محیطزیست را خوب یا بسیار خوب ارزیابی کردهاند. ۷۷.۷ درصد شرکتکنندگان، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در منطقه را خوب یا بسیار خوب دانستهاند. ۵۰ درصد شرکتکنندگان، شاخص آگاهی از تصمیمات آینده و تغییرات شرکت را متوسط و کم و بسیار کم ارزیابی کردهاند.
گفتنی است که شرکت فجر انرژی خلیجفارس اقداماتی مؤثر در حوزه مسئولیت اجتماعی تعریف و اجرا کرده است. تزریق برق با توان لحظهای ۵۰۰ مگاوات به شبکه سراسری در فصول گرم سال برای بهرهمندی صنایع و مردم استان یکی از مؤثرترین کارهای شرکت فجر در هر سال بوده که این موضوع برق بیش از ۶۰۰ هزار خانواده در منطقه را تأمین کرده است. همچنین این شرکت رکورد تولید مستمر و پایدار سرویسهای حیاتی را تا پایان سال ۱۴۰۳ ثبت و ارتقا داده و این موفقیت همچنان ادامه دارد.
فجر انرژی در راستای حفاظت از محیطزیست پسابهای صنعتی و بهداشتی شرکتهای منطقه را تصفیه کرده که بخش مهمی از آن نیز مورداستفاده در آبیاری فضای سبز قرار میگیرد. این شرکت همواره بر کار جمعی و اقدامات راهبردی برای توسعه و آبادانی شهرستان، در قالب شورای راهبردی مدیران عامل صنایع پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی تمرکز کرده و تأکیدی بر نگاه بلندمدت به خدمات اجتماعی دارد.