به گزارش برداشت روز، طرح «طنین چکنو» بانک صادرات ایران در سال مالی 1403 با موفقیت چشمگیری همراه بوده و بهعنوان یکی از ابتکارات برجسته در حوزه بانکداری دیجیتال، جایگاه ویژهای در نظام بانکی کشور به خود اختصاص داده است. این طرح که از مهرماه 1403 در سه دوره چهارماهه آغاز شد، با هدف ترویج استفاده از چک امن دیجیتال (چکنو) و تسهیل مبادلات مالی طراحی شده و توانسته با ارائه تسهیلات جذاب، مشتریان حقیقی دارای حساب جاری را به مشارکت گسترده تشویق کند. بر اساس گزارشهای منتشرشده، بانک صادرات ایران با صدور بیش از 8 میلیون برگ چکنو و کارسازی حدود 650 هزار برگ، سهمی بیش از 50 درصدی در بازار چکهای الکترونیک کشور کسب کرده است. این دستاورد، نشاندهنده استقبال بینظیر مشتریان و اعتماد آنها به این ابزار نوین مالی است.
در مرحله دوم طرح که تا پایان اردیبهشتماه 1404 ادامه داشت، 40 برنده خوششانس در چهار گروه غیرفعال، مستعد، فعال و برتر، تسهیلاتی به ارزش 150 میلیون تا 4 میلیارد ریال دریافت کردند. این جوایز که قابلیت انتقال به بستگان درجه یک را نیز دارد، انگیزهای مضاعف برای مشارکت مشتریان ایجاد کرده است. دور سوم طرح با افزایش سقف تسهیلات تا 5 میلیارد ریال، نویدبخش جذابیت بیشتر برای مشتریان است. چکنو با ویژگیهای منحصربهفردی نظیر کاهش هزینههای صدور چک کاغذی، افزایش امنیت تراکنشها و امکان احراز هویت غیرحضوری از طریق اپلیکیشن هامون، نهتنها تجربهای نوین برای مشتریان فراهم کرده، بلکه با کاهش ریسک جعل و تقلب، به بهبود اعتبار چک در بازار کمک شایانی کرده است. این طرح با تکیه بر زیرساختهای دیجیتال بانک صادرات، گامی بلند در راستای تحقق اقتصاد دیجیتال و جلب رضایت مشتریان برداشته و آیندهای روشن برای بانکداری نوین در ایران ترسیم کرده است.