۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | 19:03
کد خبر : 22005

اهمیت برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان

بخش ساختمان یکی از مهمترین بخش های اقتصادی کشور از لحاظ ایجاد اشتغال، توسعه صادرات، افزایش درآمد ملی و کمک به رونق فعالیت 260 تا 360 صنعت یا حرفه دیگرست که به طور مستقیم یا غیر مستقیم با صنعت ساختمان ارتباط دارند.

به گزارش برداشت روز، این صنعت در حال حاضر برای بیش از ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از هموطنان ما اشتغال ایجاد کرده است و به طور کلی ۱۸ درصد اشتغال کشور به گونه ای با این صنعت پیوند دارد. بخش عمده ای از صادرات خدمات فنی – مهندسی که میلیاردها دلار درآمد ارزی در سال می تواند عاید کشور سازد به اجرای پروژه های ساختمانی (ساخت فرودگاه، سدسازی، تونل سازی، ایجاد خطوط انتقال نیرو، ساختمان های اداری و مسکونی، پل سازی و نظایر آن) در بازارهای هدف بستگی دارد. ساخت هر متر مربع ساختمان تقریباً برای ۶ نفر به طورمستقیم اشتغال ایجاد می کند. برپایی نمایشگاه های بین المللی یا تخصصی صنعت ساختمان ایران در داخل و خارج از کشور طی چند سال اخیر همواره با استقبال قابل توجهی روبرو شده است. تنوع مصالح ساختمانی صادراتی ایران، پیشرفت های به دست آمده در تولید انواع ماشین آلات ساختمانی و تخصص مهندسان و معماران ایرانی در اجرا و تکمیل صدها پروژه متنوع ساختمانی در داخل و خارج در موفقیت این نمایشگاه ها تاثیر بسزایی داشته است. تجربه نشان داده است که در شرایط رکود اقتصادی، نمایشگاه ها اهمیت بیشتری پیدا می کنند زیرا در خروج اقتصاد کشور از رکود و بخش های مرتبط با آن که به بازاریابی نیاز دارند، نقش کلیدی ایفا می نمایند. رکود فعالیت های ساختمانی در دو سه سال اخیر موجبات کاهش تولید و صادرات برخی از مصالح ساختمانی و ادوات و تجهیزات مرتبط با ساخت و ساز را فراهم کرده است. برای نمونه می توان به آسانسور اشاره کرده که پیشرفت های کشورمان در ساخت انواع آن شایان توجه است. ظرفیت تولید آسانسور در ایران به ۸۰ هزار دستگاه در سال می رسد اما رکود فعالیت های ساختمانی سبب شده است که تولید آسانسور حدود ۷۰ درصد کاهش یابد و به ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار دستگاه در سال محدود شود. همکاری تنگاتنگ بخش های سه گانه اقتصاد کشور (خصوصی، تعاونی و دولتی) و برطرف کردن مشکلات بخش ساختمان و صادرکنندگان خدمات فنی- مهندسی بدون تردید در رونق بخشی فعالیت های بخش ساختمان از نهایت اهمیت برخوردار است. استقبال شدید فعالان اقتصادی کشور از برپایی نمایشگاه های بین المللی – تخصصی ساختمان و معرفی توانمندی های عظیم آن در تحرک بخشی به صادرات و اشتغال سبب شده است که بالغ بر ۲۰ دوره تنها در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران شاهد برگزاری نمایشگاه های ساختمان باشیم. علاوه برآن همه ساله چندین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در ابعاد مختلف در استان های کشور برپا شده است که استقبال از آن ها به تداوم برپایی این نمایشگاه ها منجر شده است. رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و ایمنی در چند نمایشگاه تخصصی (B2B) که در شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران برگزار شده و مورد تائید مقامات مسئول کشورمان نیز قرار گرفته است به خوبی نشان داده که این شرکت برای حفظ ایمنی و سلامت بازدیدکنندگان نمایشگاه های خود که عمدتاً از فعالان برجسته اقتصادی کشورو فرهیختگان به شمار می روند- نهایت اهمیت را قائل است. امید می رود که با تداوم برپایی نمایشگاه های بین المللی تخصصی مندرج در تقویم نمایشگاه ها، این شرکت بتواند نقش حساس خود را در توسعه صادرات غیر نفتی، معرفی توانمندی های اقتصادی، صنعتی و بازرگانی کشور و کمک به رونق تولید و جهش آن به خوبی ایفا نماید. روابط عمومی شرکت نمایشگاههای بین المللی تهران

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی