به گزارش برداشت روز به نقل از، روابط عمومی بانک سرمایه و به نقل از روابطعمومی و امور بینالملل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، در این مراسم، علی صادقی، مدیرعامل این موسسه در سخنانی ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، موضوع همافزایی در میان روابطعمومیهای مجموعه موسسه در زمینه اطلاعرسانی و آگاهیبخشی به اعضا را بسیار مهم دانست و بیان داشت: همدلی و همگرایی در روابطعمومیهای مجموعه موسسه موضوع بسیار مهمی است، بنابراین باید به عنوان یک کل واحد در اطلاعرسانی عمل کنیم و فعالیتهای همدیگر را تقویت کنیم.
مدیرعامل موسسه با اشاره به اهمیت تکریم فرهنگیان به عنوان ذینفعان و سهامداران اصلی این مجموعه، تصریح کرد: فلسفه وجودی و بقای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به وجود اعضا وابسته است. بنابراین، تکریم و احترام به این سرمایههای انسانی، نه تنها یک وظیفه اخلاقی، بلکه یک ضرورت استراتژیک است.
وی در پایان با اشاره به نقش و اهمیت هوش مصنوعی در حوزههای مختلف، یادآور شد: نقش هوش مصنوعی را در روابطعمومی جدی بگیرید و از این ابزار بسیار مهم و گسترده برای انجام ماموریت خود استفاده کنید.
عباس صیادیزاده معاون امور شرکتهای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان نیز در همایش «روابطعمومی هوشمند و آیندهنگر» با اشاره به اینکه فناوری و تحولات دیجیتال، سبک ارتباطات و مدیریت روابطعمومی را دگرگون کرده است، گفت: روابط عمومی هوشمند تنها یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت برای همه سازمانها و نهادها است.
معاون امور شرکتهای موسسه با اشاره به اینکه هوش مصنوعی یکی دیگر از ابزارهای بسیار مهم برای مدیریت روابطعمومی است، گفت: این ابزار یک دستیار قدرتمند است که میتواند در تولید خودکار محتوا، تحلیل احساسات و … به شما کمک کند.
صیادیزاده در بخش دیگری از سخنان خود در مورد راهکارهای تحقق روابطعمومی هوشمند اظهارد اشت: استفاده از پلتفرمهای مدیریت محتوا و ابزارهای CRM جهت ارتباط با مشتریان، استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند سیستمهای مانیتورینگ شبکههای اجتماعی، رباتهای تحلیل محتوا و … فضای موثری برای عملکرد روابطعمومیها ایجاد میکند.
وی تصریح کرد: روابطعمومی هوشمند، هنر پیشبینی، انعطافپذیری و نوآوری است. بنابراین آینده از آن سازمانهایی است که بادادهها زندگی میکنند، با فناوری همگام میشوند و قلب خود را به روی مخاطبان میگشایند.
شایان ذکر است در پایان این مراسم، کارگاه آموزشی با محوریت « مهارت های سواد رسانهای» برگزار شد که طی آن، مباحثی در زمینه تحلیل محتوای رسانهای، مواجهه با اخبار جعلی و اصول تعامل حرفهای در فضای مجازی ارائه گردید.