23:30 - 20 اردیبهشت 1404

آخرین اخبار
مدیرعامل بانک دی:
مدیرعامل بانک دی در نشست ارزیابی عملکرد شعب و تبیین استراتژی‌های سال ۱۴۰۴، از آغاز گام دوم تحول و شکوفایی بانک دی خبر داد.

به گزارش برداشت روز، در نشستی با عنوان «دی، همدلی، تحول» که با حضور سعید اوحدی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت ناصری، مشاور و دستیار ویژه رئیس بنیاد شهید، اعضای هیأت‌مدیره بانک و گروه مالی دی، مدیران ارشد ستادی و رؤسای شعب سراسر کشور برگزار شد، برات کریمی، مدیرعامل بانک دی، ضمن تبریک پانزدهمین سالروز تأسیس بانک دی به تمامی مشتریان، سهامداران، خانواده معزز شهدا و کارکنان این بانک، از آغاز گام دوم تحول بانک دی خبر داد.

برات کریمی در این نشست با ارائه گزارشی از دستاورد‌های بانک دی طی ۱۰۰ روز گذشته گفت: «با تعهدی که به سهامداران بانک داده شد و با برنامه‌ریزی هدفمند و اهتمام و همدلی مدیریت و کارکنان بانک، موفق شدیم که طی ۱۰۰ روز از استقرار هیأت‌مدیره جدید، علاوه بر حذف اضافه‌برداشت از بانک مرکزی، در شاخص‌های رشد منابع و وصول مطالبات در صدر نظام بانکی قرار بگیریم.»

وی افزود: «این وعده را به سهامداران و مشتریان می‌دهیم که هر ۱۰۰ روز، گزارش عملکردی از فعالیت‌ها و دستاورد‌های بانک به‌صورت شفاف ارائه خواهیم کرد. هدف هیأت‌مدیره در صد روز دوم، حرکت به سمت کاهش زیان انباشته و در ادامه بهبود شناوری سهم دی است.»

مدیرعامل بانک دی با اشاره به روند رو به رشد شاخص‌های عملیاتی بانک گفت: «رشد ۷۹ درصدی منابع، رشد ۲۲۴ درصدی در تعهدات، ۳۸۴ درصدی در ضمانت‌نامه‌ها و ۱۷۳ درصدی در اعتبارات اسنادی تنها بخشی از روند صد روزه بانک دی در استمرار سودآوری عملیاتی بوده است.»

وی ادامه داد: «چشم‌انداز بانک دی در پایان سال جاری، قرار گرفتن در بین برترین بانک‌های خصوصی کشور است که با دستاورد‌های به‌دست‌آمده و اقداماتی که در دست انجام است، تحقق این چشم‌انداز دور از دسترس نیست.»

مدیرعامل بانک دی، تحقق اهداف و رشد شاخص‌های عملیاتی بانک را منوط به بهبود عملیات بانک دانست و گفت: «درآمد‌های کارمزدی و غیرمشاع، به‌ویژه از طریق ارائه خدمات ارزی، رکن اساسی در تحقق اهداف مالی بانک است و یکی از رویکرد‌های استراتژیک هیأت‌مدیره، تقویت حوزه ارزی و توسعه فعالیت‌های ارزی در تمامی شعب است.»

وی همچنین اظهار داشت: «بانک دی با برخورداری از یک گروه مالی یکپارچه، شرکت بیمه دی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه‌ای، نیروگاه برق دماوند به‌عنوان یک دارایی ارزشمند ملی و… به‌عنوان یک بانک قدرتمند در نظام بانکی شناخته می‌شود و امیدوارم با پویایی ایجادشده در این زنجیره ارزش، بتوانیم شاهد ارتقاء جایگاه بانک در اقتصاد کشور باشیم.»

مدیرعامل بانک دی همچنین با تأکید بر نقش تفکر راهبردی در دوره جدید مدیریت بانک، افزود: «امروز دیگر نمی‌توان با نگاه‌های سنتی در نظام بانکی دوام آورد. در بانک دی، تحول صرفاً یک واژه نیست، بلکه رویکردی بنیادین برای بازطراحی فرایندها، تقویت هویت سازمانی و بازسازی اعتماد عمومی است. ما آمده‌ایم که بانک دی را نه‌فقط از نظر عددی، بلکه از نظر اعتبار برند، کیفیت خدمات، و نقش‌آفرینی اجتماعی در تراز بالاتری قرار دهیم.»

وی خاطرنشان کرد: «در این مسیر، هر همکار یک عنصر تحول‌ساز است، هر مشتری یک شریک راهبردی، و هر تصمیم، باید مبتنی بر آینده‌نگری و شناخت دقیق نیاز‌های بازار باشد. بانک دی در دوره جدید مدیریتی خود، تمرکز جدی بر بازطراحی تجربه مشتری، توسعه خدمات هوشمند، و افزایش رضایتمندی در تمامی نقاط تماس با مشتریان را به‌عنوان یک مأموریت راهبردی دنبال می‌کند. بانکی باید باشیم که مشتری به آن افتخار کند، همکارانش با انگیزه در آن بدرخشند، و مردم آن را به‌عنوان یک نهاد شایسته اعتماد بشناسند.»

مدیرعامل بانک دی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۴ از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به‌عنوان سال «سرمایه‌گذاری برای تولید» گفت: «سرمایه‌گذاری برای تولید، یک تکلیف اساسی بر دوش نظام بانکی است و نگاه ما در سال جاری، حمایت از واحد‌های تولیدی اشتغال‌زا با محوریت صادرات است.»

کریمی در ادامه، مأموریت و رسالت اجتماعی بانک دی را خدمت به خانواده معزز شهدا و ایثارگران دانست و تأکید کرد: «افتخار خدمت‌رسانی به خانواده معزز شهدا و ایثارگران، افتخار گرانبها و امانتی سنگین بر دوش یکایک ماست و رفتار محترمانه در شعب و خدمت‌رسانی مؤثر به این عزیزان باید سرلوحه فعالیت ما باشد.»

وی ادامه داد: «رویکرد هیأت‌مدیره بانک، توسعه دامنه خدمات به جامعه هدف بنیاد شهید و تسهیل دسترسی این عزیزان به خدمات بانکی است که در این راستا، برنامه توسعه تعداد میز‌های خدمت بانک از ۲۰۷ میز به ۳۲۰ میز در دستور کار بانک دی قرار دارد.»

مدیرعامل بانک دی، اهمیت میز‌های خدمات بانک را در افزایش رضایتمندی خانواده معزز شهدا و ایثارگران استراتژیک دانست و تصریح کرد: «بانک دی نه‌تنها با افتخار از دل جامعه ایثارگری برخاسته، بلکه با اعتقاد قلبی، خدمت به این عزیزان را محور هویتی خود می‌داند. یکی از مهم‌ترین انتظارات از رؤسا و همکاران شعب، پاسخ‌گویی محترمانه، ارائه مشاوره منصفانه، و تسهیل دسترسی خانواده معزز شهدا به خدمات و تسهیلات بانکی است. میز‌های خدمت در مسیر تحقق این مأموریت ملی، بازویی قدرتمند برای همراهی در کنار شعب هستند.»

کریمی در پایان ابراز امیدواری کرد که این نشست بتواند در راستای توسعه دیدگاه رؤسای ستاد و شعب نسبت به استراتژی‌های بانک و تحقق چشم‌انداز آن، مؤثر واقع شود.

bardashtrooz.ir/news/215331

اخبار جدید