02:46 - 17 اردیبهشت 1404

آخرین اخبار
در راستای تعامل اثربخش میان نهاد دانشگاهی و ساختارهای عملیاتیِ مالی ـ اجتماعی، جمعی از دانشجویان فرهیخته رشته اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، به همراهی استاد گران‌قدر خود و مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه شاهد، جناب آقای دکتر اسلام کریمی – استاد این دانشگاه و رئیس هیئت‌مدیره صندوق – از ستاد مرکزی این نهاد بازدید علمی به‌عمل آوردند.

به گزارش برداشت روز به نقل از، روابط عمومی: در راستای تعامل اثربخش میان نهاد دانشگاهی و ساختارهای عملیاتیِ مالی ـ اجتماعی، جمعی از دانشجویان فرهیخته رشته اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، به همراهی استاد گران‌قدر خود و مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه شاهد، جناب آقای دکتر اسلام کریمی – استاد این دانشگاه و رئیس هیئت‌مدیره صندوق – از ستاد مرکزی این نهاد بازدید علمی به‌عمل آوردند.
این بازدید، با هدف آشنایی نزدیک با مأموریت‌ها، ساختار و عملکرد اجرایی صندوق، در فضایی صمیمانه و علمی برگزار شد و فرصتی ارزشمند برای دانشجویان فراهم ساخت تا با مفاهیم کلیدی چون عدالت اقتصادی، شفافیت مالی، و خدمت‌رسانی اجتماعی در بستر واقعیِ یک نهاد مالی تخصصی آشنا شوند.

در ابتدای این برنامه، دانشجویان مورد استقبال گرم مدیران و کارکنان صندوق قرار گرفتند. سپس در نشستی با حضور دکتر کریمی – ابعاد گوناگون فعالیت‌های صندوق، از ساختار سازمانی و فرآیندهای نظارتی گرفته تا ابتکارات فناورانه و مسیرهای توسعه‌ای آن، تشریح شد.

دکتر کریمی با ارائه تصویری دقیق از فلسفه تأسیس و چشم‌انداز راهبردی صندوق، بر نقش مؤثر آن در بهبود کیفیت زندگی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تأکید ورزیدند. ایشان، با نگاهی علمی و کاربردی، بر لزوم تحلیل دقیق داده‌ها، ارتقاء شفافیت و گسترش مسئولیت‌پذیری در نهادهای مالی تأکید کردند و در پاسخ به پرسش‌های دانشجویان، فضایی تعاملی و آموزنده ایجاد نمودند.

در ادامه، با راهنمایی مدیر روابط عمومی صندوق( آقای مرادی)، دانشجویان از بخش‌های مختلف مجموعه بازدید کردند. این بازدید میدانی، تجربه‌ای بی‌واسطه از فرآیندهای اجرایی و چگونگی ارائه خدمات در صندوق بود و درک عمیق‌تری از چالش‌ها، دستاوردها و ارزش‌های عملیاتی نهادهای خدمت‌محور برای دانشجویان فراهم آورد.

در بخش پایانی برنامه، کلاس رسمی دکتر کریمی در سالن کنفرانس صندوق با حضور دکتر مجتبی عباسی قادی – مدیر طرح و توسعه صندوق – ادامه یافت. ایشان با ارائه دیدگاه‌هایی پیرامون مفهوم «سازمان یادگیرنده»، به تبیین مدل‌های تک‌حلقه‌ای تا سه‌حلقه‌ای یادگیری سازمانی پرداختند و بر اهمیت تبدیل یادگیری فردی به سرمایه‌ای جمعی در نهادهای دارای مأموریت اجتماعی تأکید نمودند.

بی‌تردید، این بازدید علمی، الگویی شایسته از پیوند میان حوزه نظر و عرصه عمل بود؛ گامی الهام‌بخش برای هم‌افزایی علم و تجربه، که می‌تواند در تربیت نسل جدیدی از متخصصان متعهد و دغدغه‌مند در حوزه‌های مالی و اجتماعی، تأثیری ماندگار بر جای گذارد.

 

 

bardashtrooz.ir/news/214721

اخبار جدید