به گزارش برداشت روز به نقل از، ایدرونیوز ؛ محور این نشست بررسی ارائه تسهیلات و چگونگی اجرای طرح جایگزینی اتوبوس های فرسوده ، حمل و نقل عمومی بود.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش با اشاره به اینکه ایدرو به دنبال استفاده کامل از ظرفیت قانونی در خصوص نوسازی ناوگان تجاری است، گفت: مدل اجرائی این طرح و دستگاه های متولی همانند طرح نوسازی ناوگان درون شهری است.بر اساس طرح پیشنهادی برای جایگزینی اتوبوس های فرسوده حمل و نقل عمومی قرار است در مرحله اول 1000 دستگاه خودرو اتوبوس برون شهری جایگزین شود.
سازمان راهداری و صندوق صحا اعطا کننده تسهیلات در این طرح خواهند بود. دوره اجرای این طرح 5 ساله و بازپرداخت اقساط آن حداکثر 7 ساله خواهد بود .
براساس آمار ، کل خودروهای اتوبوس برون شهری فرسوده حدود 28 هزار دستگاه ( بر مبنای سن فرسودگی 15 سال) است.