03:08 - 27 فروردین 1404

آخرین اخبار
علی جباری در شورای مدیران بیمه ایران تشریح کرد؛
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران گفت: ارائه خدمات بی‌نظیر به مردم و رضایت مشتری از عوامل کلیدی در پیشرفت و موفقیت هر شرکتی به شمار می‌رود؛ در همین راستا نهادینه‌سازی فرهنگ مشتری مداری در ساختار سازمانی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، علی جباری در نخستین نشست سال ۱۴۰۴ شورای مدیران که با حضور اعضای هیئت مدیره برگزار شد؛ ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو با اشاره به نقش محوری بیمه ایران به عنوان نهادی دولتی و اقتصادی در صنعت بیمه ابراز امیدواری کرد: سال پیش رو سالی همراه با توسعه برای ملت ایران و سرشار از موفقیت برای خانواده بزرگ بیمه ایران باشد.

وی با بیان اینکه دستاوردهای امروز نتیجه تلاش‌ها و اقدامات مستمر مجموعه تمامی ارکان بیمه ایران است، گفت: انگیزه و نشاط سرمایه انسانی در شرکت مشهود است و این مهم، حاصل مشارکت و تلاش تمامی ارکان بیمه ایران در سال گذشته است.

علی جباری در ادامه تصریح کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، هدف‌گذاری مناسب و مشارکت همه اعضای خانواده بزرگ بیمه ایران در سال جاری نیز می‌توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و در این راستا باید بپذیریم تحقق اهداف، نیازمند کار و تلاش همگانی است.

مدیرعامل بیمه ایران همچنین به برگزاری جلسه‌ سازنده با انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۴ نویدبخش سالی سخت اما پربار برای بیمه ایران خواهد بود. این سال، سال کار و فعالیت است و ما با همدلی و تلاش جمعی، مسیر تحقق اهداف بزرگ را هموار خواهیم کرد.

علی جباری با اشاره به عملکرد موفق شعب خسارتی شرکت در ایام نوروز ۱۴۰۴ از تلاش‌های همکاران در شعب تهران و استان‌ها صمیمانه قدردانی کرد و گفت: شعب خسارتی بیمه ایران عملکرد بسیار خوبی داشتند و حضور فعال و پاسخ‌گویی مناسب به مردم موجب رضایت‌مندی بالا و بازخوردهای مثبت در سراسر کشور شد.

وی در ادامه افزود: ما یک نهاد اقتصادی دولتی هستیم و در قبال مردم و حاکمیت، مسئولیت سنگینی بر عهده داریم. ارائه خدمات مطلوب در نوروز امسال نمونه‌ای از ایفای این مسئولیت‌ها بود که آن را یک تجربه متفاوت و موفق برای بیمه ایران می‌دانیم.

رئیس هیئت مدیره بیمه ایران به نام‌گذاری سال ۱۴۰۴ از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این نام‌گذاری تنها یک شعار نیست بلکه یک راهبرد و استراتژی ملی است؛ لذا تمام ارکان کشور، منابع و امکانات باید به‌سوی تحقق این راهبرد حرکت کنند. بیمه ایران نیز وظیفه دارد نقش خود را در این مسیر به‌درستی ایفا کند.

علی جباری در ادامه تصریح کرد: نیاز امروز کشور، سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید است و جهت تحقق این هدف باید خدمات بیمه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاران و حوزه تولید کشور طراحی و اجرا کنیم چرا که ما مکلف هستیم در این زمینه پیشگام باشیم.

مدیرعامل بیمه ایران ضمن دعوت از مدیران و کارشناسان برای ارائه پیشنهادهای ویژه در راستای حمایت از این راهبرد ملی، اعلام کرد: ما موظف هستیم تا پایان اردیبهشت‌ماه، بسته‌های بیمه‌ای ویژه‌ای برای حمایت از سرمایه‌گذاری و حوزه تولید کشور تدوین و به مشتریان و ذینفعان عرضه کنیم.

سال ۱۴۰۴ نقطه عطفی در تاریخ بیمه ایران خواهد بود

مدیرعامل بیمه ایران از سال جدید به عنوان فرصتی برای تحول و جهش در مسیر توسعه بیمه ایران یاد کرد و گفت: امسال باید سالی متفاوت برای بیمه ایران باشد؛ سالی که به یک نقطه عطف در تاریخ این نهاد اقتصادی تبدیل شود. این انتظار نه تنها در درون سازمان، بلکه از سوی نظام حاکمیتی نیز وجود دارد.

علی جباری با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند در این راستا افزود: چشم‌اندازهای شش‌گانه‌ای که سال گذشته برای اجرای برنامه‌های مدیریتی مطرح شد، همچنان مورد تأکید است و در سال جاری نیز بودجه و برنامه‌های اجرایی در قالب یک سند جدید و با همان رویکرد به ستاد و شعب سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

لزوم هدایت منابع به سمت سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی

مدیرعامل بیمه ایران در ادامه با تأکید بر اهمیت مدیریت صحیح منابع مالی شرکت گفت: بخش قابل توجهی از سرمایه‌های ما می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی و زیرساختی مورد استفاده قرار گیرد. در این راستا می توان از منابع مالی در امور سرمایه گذاری و تولید و پروژه‌های زیربنایی به‌ویژه در حوزه انرژی سرمایه‌گذاری کرد.

علی جباری در ادامه افزود: ما تنها یک بنگاه اقتصادی نیستیم، بلکه مسئولیت شرعی و ملی داریم که منابع را به سمت تولید هدایت کنیم. سرمایه‌گذاری در حوزه‌های زیربنایی نه‌تنها سودآور است بلکه در راستای تحقق اهداف کلان کشور می باشد.

ضرورت تعامل مستمر با مشتریان و فعال‌سازی ظرفیت‌های داخلی

علی جباری همچنین با اشاره به اهمیت ارتباط با مشتریان و فعال‌سازی ظرفیت‌های داخلی شرکت گفت: بیمه ایران از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است که باید شناسایی و به‌کارگیری شوند. لازم است جلساتی منظم با مشتریان خرد و کلان برگزار شود تا صدای آن‌ها شنیده شود و تصمیمات بر پایه واقعیات و نیازهای جامعه اتخاذ شود.

وی بر حفظ آرامش کارکنان و مشتریان تأکید کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق، تلاش همگانی و مشارکت سازمانی، باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که آرامش موجود در مجموعه حفظ و تقویت شود؛ چرا که سال ۱۴۰۴، سال کار، سرمایه‌گذاری و حرکت هماهنگ در مسیر تحول بیمه ایران خواهد بود.

وی بر ضرورت حرکت همه‌جانبه شرکت در امتداد چشم‌اندازهای شش‌گانه و اهداف بنیادین تأکید کرد و گفت: برای تقویت عملکرد و ارتقا جایگاه بیمه ایران، تمرکز ویژه‌ای بر شش سرفصل راهبردی داریم و در این راستا تمام حوزه‌های بیمه ایران باید در سال جاری در مسیر تحقق اهداف کلان حرکت کنند.

مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به تدوین چشم‌اندازهای شش‌گانه مدیریتی از تداوم و تأکید بر اجرای این راهبردها در سال جاری خبر داد و گفت: برنامه و بودجه شرکت در قالب این چشم‌اندازها تنظیم و به تمامی بخش‌ها ابلاغ خواهد شد تا فعالیت‌ها با انسجام و هم‌افزایی دنبال شود.

ضرورت عبور از رویکردهای سنتی با نگاه علمی

وی تحول دیجیتال را یکی از نیازهای ویژه بیمه ایران در صنعت بیمه دانست و افزود: برای رقابت در بازار آینده، باید پروژه‌های متعددی در حوزه هوش مصنوعی تعریف و اجرا کنیم. خدمات بیمه‌ای باید بر بستر فناوری‌های نوین طراحی شود در غیر این صورت، سهم بازار را از دست خواهیم داد. عبور از رویکردهای سنتی با نگاه علمی یک ضرورت است.

مدیرعامل بیمه ایران بر لزوم توسعه زیرساخت‌ها، نیروی انسانی و اصلاح ساختار نمایندگی‌ها و شعب در سراسر کشور تأکید کرد و گفت: تقویت شعب، راهی برای تحقق اهداف استراتژیک است.

وی در ادامه به دستاوردهای مهم مالی بیمه ایران در دوره جدید مدیریتی اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ میلیارد تومان مطالبه معوق بنیاد شهید که از سال ۱۳۹۳ اقدامی برای آن صورت نگرفته بود، وصول شد. این مسیر باید ادامه پیدا کرده و برای وصول بدهکاران سررسیدشده برنامه‌ریزی کنیم. اصلاح ساختار مالی شرکت ضروری است؛ چرا که افزایش سرمایه شرکت یک الزام استراتژیک محسوب می‌شود. سرمایه ما باید حداقل پنج برابر افزایش یابد.

مدیرعامل بیمه ایران افزود: در سال ۱۴۰۴ باید حداقل هزار نفر نیروی جدید جذب کنیم. این اقدام هم به اشتغال‌زایی کشور کمک می‌کند و هم پشتوانه‌ای برای آینده شرکت خواهد بود. سرمایه انسانی بزرگ‌ترین سرمایه ماست.

وی با بیان اینکه رقبا در بازار بیمه بسیار فعال هستند، گفت: باید در حوزه‌های فعالیتی نوآوری داشته باشیم و با طراحی محصولات جدید و اقدام های مشتری‌محور، رضایت و اعتماد بازار را افزایش دهیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران در پایان با اشاره به اولویت‌های عملیاتی سال جاری خاطرنشان کرد: رشد پرتفوی شرکت، کنترل ضریب خسارت، وصول مطالبات و تمرکز بر رضایت مشتریان از برنامه‌های مهم امسال است. امیدواریم با همدلی و تلاش جمعی، سال ۱۴۰۴ را با افتخار به عنوان سالی پربار و موفق به پایان برسانیم و دستاوردهای آن را جشن بگیریم.

ضرورت بازنگری در فرایندهای بازاریابی و زیرساخت‌های رشته‌های بیمه‌ای

عضو هیئت مدیره بیمه ایران در نخستین نشست شورای مدیران این شرکت در سال ۱۴۰۴ با اشاره به اهمیت رشته‌های مهندسی، اموال و حمل‌ونقل اظهار کرد: برای دستیابی به سهم بیشتر در این بازارها باید فرایندهای بازاریابی و زیرساخت‌ها را بازنگری کنیم.

محمد ناصر مبرقعی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری افزود: انتظار می‌رود در رشته‌های مهندسی و برخی رشته‌های مسئولیت که به‌صورت مستقیم با سرمایه‌گذاری و تولید ملی در ارتباط هستند، تحول جدی و مؤثری صورت گیرد.

وی همچنین درباره بیمه‌های زندگی گفت: هرچند در این حوزه عملکرد قابل قبولی داشته‌ایم اما برخی ریسک‌ها می‌تواند این بخش را تهدید کند؛ ازاین‌رو ضروری است در برنامه‌ریزی‌های سال جاری این ریسک‌ها را شناسایی کرده و تحولات اساسی در این حوزه ایجاد کنیم.

اهتزاز پرچم بیمه ایران در ایام نوروز ۱۴۰۴

در ادامه این نشست اسماعیل مهدوی‌نیا دیگر عضو هیئت‌مدیره بیمه ایران با تقدیر از تلاش همکاران در شعب خسارتی در ایام نوروز ۱۴۰۴ گفت: پرچم بیمه ایران با حضور فعال و همه‌جانبه همکاران در تعطیلات نوروز در بازار بیمه به اهتزاز درآمد که این امر نشان‌دهنده تلاش و جدیت تمامی کارکنان شرکت است.

وی از تلاش و کوشش همکاران در ایام نوروز ۱۴۰۴ تقدیر و در این خصوص افزود: امیدوارم با لطف خدا و همدلی همگان، بتوانیم بیمه ایران را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم.

بیمه ایران؛ توانمندترین شرکت بیمه در شاخص‌های توانگری و سرمایه

علیرضا مقدسی دیگر عضو هیئت مدیره بیمه ایران نیز در این نشست به تدوین سند راهبردی نیروی انسانی اشاره و تأکید کرد: بیمه ایران تنها شرکت بیمه دولتی کشور، بزرگ‌ترین شرکت بیمه از حیث ساختار و نیروی انسانی و توانمندترین شرکت از نظر توانگری مالی و سرمایه است.

وی در ادامه به بازنگری و اصلاح طبقه‌بندی مشاغل، تهیه تقویم رفاهی، توسعه تعاونی مسکن و پرداخت سنوات کارکنان قراردادی اشاره کرد و گفت: خدمات‌رسانی به جامعه ناشنوایان، حضور کارشناسان سه‌زبانه در مرکز جامع ارتباط با ذینفعان، افزایش پرداخت‌های رفاهی بر اساس سقف اعتبارات، فعال‌سازی مجدد تعاونی مصرف، برنامه‌ریزی برای گسترش مراکز رفاهی و تقویت صندوق بازنشستگی از دیگر فعالیت‌های شاخص دوره جدید مدیریتی است.

 

bardashtrooz.ir/news/211599

اخبار جدید