02:36 - 6 اسفند 1403

آخرین اخبار
فرشید فرخ نژاد مدیرعامل بانک ملت در مجمع عمومی فوق العاده این بانک که با تصویب افزایش 50 هزار میلیارد تومانی سرمایه آن همراه بود، از افزایش 130 هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک ملت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و رسیدن سرمایه این بانک به 250 هزار میلیارد تومان پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم خبر داد.

به گزارش برداشت روز،  به نقل از روابط عمومی بانک ملت، فرخ نژاد در این مجمع که با حضور نمایندگان وزارت اقتصاد، سهام عدالت، سازمان حسابرسی، سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی و به ریاست نصر اصفهانی رییس هیأت مدیره این بانک برگزار شد، با اشاره به در دستور کار بودن افزایش سرمایه 130 هزار میلیارد تومانی بانک ملت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها گفت: با عملیاتی شدن این افزایش سرمایه، شاهد سرمایه 250 هزار میلیارد تومانی بانک ملت در سال آینده و افزایش توان خدمات دهی به مشتریان خواهیم بود.
فرخ نژاد با اشاره به افزایش سرمایه 50 هزار میلیارد تومانی بانک ملت از محل سود انباشته در مجمع امروز شنبه چهارم اسفندماه، گفت: با این افزایش سرمایه، جایگاه بانک ملت به عنوان بزرگ ترین بانک بورسی کشور تثبیت و ساختار مالی بانک بهینه می شود و همچنین حقوق صاحبان سهام نیز ارتقا می یابد.
وی با قدردانی از تلاش کارکنان و همراهی و حمایت سهامداران و مشتریان این بانک در سراسر کشور، تاکید کرد:
مشتریان با انتخاب بانک ملت، به ما این فرصت را می دهند تا محصولات به روز و نوآورانه را به آنان ارائه کنیم و این عملکرد خوب را به ثبت برسانیم.
مدیرعامل بانک ملت، به شاخصه های مهم این بانک بزرگ اشاره کرد و افزود: داشتن نیروهای متخصص و توانمند، برند خوشنام و مورد اعتماد مشتریان و سهامداران، پیشرو بودن و تسلط به دانش روز و به کارگیری آن در صنعت بانکداری و همچنین ارتباط خوب با همه ارکان اکوسیستم مالی کشور، از ویژگی های بارز این بانک است که باعث ثبت عملکردی مطلوب در تمامی شاخص ها شده است.
وی ادامه داد: تلاش هیأت مدیره و مدیران بانک ملت بر این است که ضمن حداکثرسازی منافع سهامداران، به منافع و مصالح همه ذینفعان توجه داشته باشند زیرا معتقدند که با رضایت نسبی همه ذینفعان می توان عملکردی مناسب را به ثبت رساند.
مدیرعامل با اشاره به افزایش 311 هزار میلیارد تومانی سپرده های ریالی بانک ملت در مقطع پایان بهمن ماه نسبت به ابتدای سال گفت: در حالی شاهد افزایش 39.6 درصدی سپرده های ریالی بانک ملت هستیم که رشد نقدینگی جامعه در این مدت 25 درصد بوده و تلاش مضاعف کارکنان این بانک به کسب سهم درصد بیشتری از رشد نقدینگی کشور و ارتقای سهم بازار منابعی بانک منتج شده است.
فرخ نژاد در عین حال به افزایش 145 هزار میلیارد تومانی منابع جاری بانک ملت در پایان بهمن ماه و رشد 69.4 درصدی این منابع نسبت به پایان سال گذشته اشاره کرد و گفت: بانک ملت در این شاخص از جایگاه دوم به رتبه نخست نظام بانکی ارتقا یافته و همچنین در زمینه منابع پس انداز با رشدی 42.5 درصدی، کوتاه مدت با رشدی 37.2 درصدی و بلند مدت با رشدی 21.5 درصدی در مقطع بهمن ماه نسبت به پایان سال گذشته، عملکرد درخشانی را به ثبت رسانده است.
وی افزود: بانک ملت با این عملکرد در مجموع چهار سپرده، جایگاه خود را از رتبه سوم به رتبه دوم ارتقا داده است.
فرخ نژاد با اشاره به رشد 28 درصدی خالص مصارف ریالی بانک ملت نسبت به پایان سال گذشته و رتبه نخست بانک ملت در زمینه مانده تسهیلات با فاصله قابل توجه نسبت به بانک های دیگر، گفت: درآمدهای عملیاتی بانک در 10 ماهه ابتدای سال 153 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مقطع مشابه سال گذشته با رشدی 30 درصدی رو به رو شده است.
به گفته مدیرعامل بانک ملت، سهم این بانک از منابع بانک های بزرگ تجاری در پایان سال گذشته 18.9 درصد بوده که با 1.25 واحد رشد به 20.19 درصد افزایش یافته است.
وی همچنین تاکید کرد: بانک ملت در پایان سال گذشته 10.6 درصد از نقدینگی کل کشور را مدیریت می کرده که این رقم در پایان دی ماه امسال به 11.4 درصد افزایش یافته است.
فرخ نژاد با اشاره به افتتاح نخستین مرکز هوش مصنوعی از سوی بانک ملت با مشارکت دانشگاه تهران گفت: به زودی نخستین محصول جدید این مرکز با عنوان دستیار هوشمند به مشتریان عرضه خواهد شد و امیدواریم که از این فناوری به زودی در حوزه اعتبارسنجی، کشف تقلب و بهبود تجربه مشتری هم بهره بگیریم.
مدیرعامل بانک ملت از پرداخت 175.000 فقره تسهیلات در بستر پلتفرم هاب اعتباری خبر داد و یادآور شد: 15 درصد از تسهیلات خرد بانک به صورت مجازی و در بستر فرابانک به مشتریان پرداخت شده است که این موضوع به توسعه بانکداری مجازی و کاهش هزینه غیر بهره ای پول کمک شایانی می کند.
وی به عملیاتی شدن بانکداری ویدئویی در بانک ملت برای نخستین بار در نظام بانکی کشور هم اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 14.000 تماس از سوی مشتریان با این سامانه داشته ایم که نشان دهنده استقبال آنان از این خدمات جدید بانک است.

bardashtrooz.ir/news/206073

اخبار جدید