به گزارش برداشت روز، به نقل از سامان رسانه، رتبهبندی مذکور در راستای اجرای مفاد ماده ۱۱ دستورالعمل امتیازدهی به ناشران اوراق بهادار پذیرفته شده در بازارهای بورس و فرابورس ایران انجام شده و بانک سامان توانسته در شاخصهای کلیدی این رتبهبندی، عملکرد قابلتوجهی داشته باشد.
بر این اساس، در شاخص ” هیئت مدیره و مدیر عامل” با کسب امتیاز ۵۳٫۳۶ از مجموع ۵۵ امتیاز ممکن، عملکرد برجسته ای داشته و در بخش نحوه برگزاری “مجامع عمومی صاحبان سهام” از مجموع حداکثر ۲۵ امتیاز ممکن، موفق به کسب امتیاز ۲۳٫۳۳ شده است. در حوزه های ” پاسخگویی و افشای اطلاعات” و ” گزارشگری پایداری” امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ را اخذ کرده است. شایان ذکر است، این موفقیت نمایانگر تعهد بانک سامان به شفافیت در راهبری، پاسخگویی و رعایت اصول حاکمیت شرکتی بوده و نقش بسزایی در جلب اعتماد سهامداران و ذینفعان دارد.
گفتنی است، دستیابی به این جایگاه در میان بانکهای مطرح کشور، نشاندهنده پیشگامی بانک سامان در ارائه خدمات مبتنی بر استانداردهای بینالمللی و رعایت الزامات حرفهای است. بانک سامان تأکید می کند که ارتقای سطح حاکمیت شرکتی همچنان در اولویت برنامههای راهبردی این بانک قرار دارد.