به گزارش برداشت روز، اگر بخواهید دیگر با خرید خودرویی اتوماتیک دیگر ذهنتان درگیر خرابی و تعمیرگاه نباشد، خرید رنو ساندرو و تندر ۹۰ اتوماتیک را به شما پیشنهاد میکنیم. هر دوی این خودروها از یک مشخصات فنی بهره میبرند. باید توجه داشته باشید که در صورت بروز خرابی هزینه های تهیه یدکی از پژو ها بیشتر بوده و به سرویس دوره ای و سلامت فنی ماشین توجه داشته باشید.
گزینه های دیگر اتوماتیک محصولات برلیانس هستند. خرید برلیانس اتوماتیک با مدل های H230 H220 H320 H330 با موتور ۱.۵ لیتری و گیربکس اتوماتیک. لازم به ذکر است گیربکس H220 و H230 متفاوت بوده و این دو مدل قطعات یدکی بدنه به شدن کمیاب و گران قیمت تری از برادر بزرگترشان H320 و H330 دارند. با خرید برلیانس اتوماتیک شما احتمالا به دنبال هیجان رانندگی و سرعت و شتاب نیستید و خودرویی با امکانات بیشتر نسبت به ساندرو و سواری راحت روبرو هستید. آمار خرابی برای برلیانس ها به مراتب پایین تر از پژو هاست اما در صورت بروز خرابی هزینه خیلی بیشتری باید پرداخت کنید.
از دیگر چینی های موجود در رده ۳۵۰ تا ۷۰۰ میلیون با گیربکس اتوماتیک، دانگ فنگ H30 CROSS و زوتی آریو ۱.۶ لیتر اتوماتیک هستند که هر دو از سواری و کیفیت نسبتا مشابهی برخوردارند و آمار خرابی نسبتا قابل قبولی دارند. اما به علت کمتر بودن تیراژ قطعات گرانتری دارند با این تفاوت که دانگ فنگ به علت بهره مندی از پیشرانه TU5 هزینه های نگهداری موتوری خیلی پایین تری نسبت به زوتی دارد.
خرید ام وی ام X22 اتوماتیک هم فکر بدی به نظر نمی آید، آمار خرابی پایین، خدمات پس از فروش قابل قبول (با هزینه نسبتا بالا)، امکانات مناسب و غیره. البته اکیدا پیشنهاد میکنیم که اگر علاقه خاصی به خودروی کراس اور ندارید این مدل را انتخاب نکنید، ایکس ۲۲ اصلا شتاب و دینامیک خوبی در اختیار شما نم گذارد و به جای آن برادر کوتاه قامت ترش، ام وی ام ۳۱۵ پلاس که می توان گفت دوقلوی ناهمسان ایکس ۲۲ است را انتخاب کنید.
خرید خودروی دنده ای با ۳۵۰ تا ۷۰۰ میلیون
در این رده قیمتی برخی خودروهای همیشه حاضر در میان مانند پژو پارس، پژو ۲۰۶ و سمند هم قابل خریداری هستند که معرفی مدل ها و مسائل آنها بالا آورده شده است.
اما گزینه هایی که در این بازه به طور اختصاصی خودنمایی می کنند:
تارا دنده ای: پلتفرم جدید ایران خودرو که از امنیت و فضای کابین بهتری نسبت به دنا (پژو ۴۰۵ فیس لیفت) برخوردار است. باید توجه داشته باشید که قطعات بدنه بی کیفیت تارا تنها دردسر صافکاری برای شما ایجاد میکنند، اما به دلیل طراحی جدید تر شاسی و ستون ها این خودرو از امنیت قابل قبولی برخوردار است.
شاهین G : پلتفرم جدید سایپا که از لحاظ ظاهری دل بسیاری از هموطنان را برده است. بدنه قابل قبول تری نسبت به تارا دارد اما فضای اتاق تارا بیشتر است. مشکل اصلی (یا بهتر است بگوییم تنها مشکل) شاهین این است که پیشرانه به شدت نامناسبی برروی آن نصب شده که تنها دلیل رد این گزینه توسط ما است.
خانواده سمند با پیشرانه EF7 : از دنا و دنا پلاس گرفته تا سورن و سورن پلاس، همگی در واقع یک خودرو و آن هم سمند EF7 هستند که تغییرات ظاهری و امکانات کمابیش بیشتری به آن اضافه شده است. پیشرانه دنا برروی کاغذ می تواند بهترین پیشرانه در محصولات ایرانی باشد، ۱۷۰۰ سی سی با ۱۶ سوپاپ با تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپ ها. اما به دلیل نقایصی که در سیستم گردش روغن این موتور وجود دارد، حساسیت این پیشرانه نسبت به روغن و ناک زدن (اثر بنزین بی کیفیت) بر سلامت و عمر موتور بیشتر است.