به گزارش برداشت روز، اگر به دنبال آپشن های بالاتر از این سطح قیمتی و تجربه سواری فوق العاده نرم هستید به خرید نیسان تی ینا هم فکر کنید. تی ینا شتاب گیری کاملا مناسبی را با همان گیربکس CVT برایتان ممکن می سازد اما استهلاک اندک در کنار سطح آپشن های بالا در این خودرو حرف اول را می زند. پیش از خرید در نظر داشته باشید قطعات یدکی نه چندان رایج و بازار فروش دست دوم نسبتا ضعیف نیسان تی ینا باعث می شود تا برخی خرید این خودرو را از سر بیرون کنند.
پیشنهاد خرید هیوندای سوناتا و خرید هیوندای آزرا در بازه ۷۰۰ میلیون تا ۱.۵ میلیارد تومان کار ساده ای نیست. این دو مدل با وجود نزدیکی سال ساختشان به رقبای ژاپنی شان، استهلاک بیشتری از آن ها دارند و انتخای این دو نیازمند زیر پا گذاشتن بازار و بررسی تمامی مدل های فروشی است! اما اگر رسیدگی به خودرویتان برایتان مانعی ندارد و حاضر به تعمیر اساسی موتور و گیربکس هستید، آزرا و سوناتا هردو از بازار خرید و فروش داغی بهره مند هستند،ظاهری قدیمی اما جذاب دارند و قطعات یدکیشان هم کمابیش در همه شهر ها پیدا می شود. در عین حال هر دو سواری قابل قبولی دارند و در افسانه ها آمده است که یک آزرا با پیشرانه سالم و سرحال می تواند پا به پای ماکسیما بر جاده پادشاهی کند.
اگر به دنبال خرید سدانی جمع و جور یا خودروی هاچ بک هستید، در بازار امروز یا ۷۰۰ میلیون تا ۱.۵ میلیارد تومان می توان مدل های : هیوندای i20، مزدا ۳ جدید و قدیم، هیوندای اکسنت، کیا سراتو، تویوتا کرولا، میتسوبیشی لنسر، رنو فلوئنس و رنو اسکالا در دسترس شما هستند.
اگر به دنبال استهلاک پایین، یدکی های در دسترس با قیمت مناسب و خودرویی مناسب سفر هستید، خرید کیا سراتو را در نظر داشته باشید. کیا سراتوهای مونتاژ از مدل ۱.۶ لیتری دنده ای تا ۲.۰ لیتری اتوماتیک آپشنال جزو بی حاشیه ترین های این لیست هستند. نمونه های بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ وارداتی هم با اینکه سال های زیادی از تولیدشان می گذرد اما امکانات بیشتر آنها، مثل سیستم کنترل پایداری و ایربگ های بیشتر، می تواند انتخاب شما برای خرید باشد. در نظر داشته باشید که سراتو مونتاژ با وجود هندلینگ خوبش با حذف سیستم ترمز دیسکی عقب و سیستم کنترل پایداری، به خودرویی ناپایدارتر تبدیل شده که در سرعت های بالا ممکن است خطر ساز شود.
خرید مزدا ۳ سالم می تواند تجربه ی جدیدی از یک خودروی بی دردسر را برایتان به دنبال داشته باشد. در ابتدای بازه ی مورد نظر مزدا ۳ های قدیمی آماده خرید هستند، خودرویی کم استهلاک با طراحی ساده و دوست داشتنی که با اورهاول کامل می تواند تا مدت ها به خدمت شما در بیاید و سواری کاملا با کیفیتی در اختیارتان بگذارد. در نظر داشته باشید که علاوه بر تفاوت طراحی و برخی امکانات، مزدا ۳ قدیمی و جدید در بخش گیربکس یک تفاوت اساسی دارند. مزدا ۳ جدید (جدیدتر از قدیمی!) دارای یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته است که در کنار آسایش فراوان و کاهش مصرف سوخت نسبت به نمونه ۴ دنده در مزدا ۳ قدیمی، عملکرد فوق العاده ای هنگام سبقت ها و مانورها برایتان فراهم می سازد. اما نمی توان همه خوبی ها را در کنار همدگیر داشت، همیشه هندلینگ خیلی خوب نرمی سواری را فدای خود می کند، دقیقا همان اتفاقی که برای مزدا ۳ می افتد! در عین حال هنگام خرید مزدا ۳، سه نکته را در نظر داشته باشید: ۱- ضخامت پایین رنگ در مزدا ۳ های قدیم و جدید مشکلاتی مثل آفتاب سوختگی را به دنبال دارد. ۲-قیمت زیاد قطعات بدنه به معنی این است که هیچ وقت از بیمه بدنه غافل نشوید. ۳- بعد از خرید مزدا ۳ قدیمی، در نصب دزدگیر، سوییچ مخفی، ردیاب، دوربین، سیم خاردار و هر چه در توان دارد کوتاهی نکنید تا به دلیل نداشتن سیستم ایموبلایزر خودروی خود را در دست سارقین نبینید!