۰۶ آبان ۱۴۰۳ | 19:15
کد خبر : 187381

پیشرفت های شرکت اعتبارسنجی ایران نگاه همه را به “اعتبارسنجی” تغییر داد

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در نشست با مدیرعامل شرکت اعتبارسنجی ایران نسبت به اقدامات صورت گرفته در حوزه اعتبارسنجی ابراز امیدواری کرد و گفت: خوشبختانه شرکت اعتبارسنجی ایران اقدامات مثبت و شایسته ای در این خصوص انجام داده است که نگاه همه ما را به اعتبارسنجی در کشور تغییر داد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی شرکت اعتبارسنجی ایران، دکتر علی حکیم‌جوادی ضمن تقدیر از حرکت مثبت صورت گرفته در مسیر اعتبارسنجی عنوان کرد: در این حوزه نسبت به سایر نقاط دنیا فاصله زیادی داشتیم ولی با محصولات و خدماتی که شرکت اعتبارشنجی ایران ارائه می دهد جای امیدواری است که بتوانیم این فاصله را کم کنیم.
وی بحث اعتبارسنجی و اعتباردهی را یکی از بخش های مهم و مورد تاکید اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم توسعه دانست و اظهارداشت: امیدوارم شرکت هایی که در زمینه اعتباردهی فعالیت می کنند بتوانند با استفاده از گزارش اعتبارسنجی خدمات بهتر و راحت‌تری را به مشتریان خود ارائه دهند.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به تحول عظیم ساختار شرکت اعتبارسنجی ایران بیان داشت: این تغییر و تحولات سبب شده است تا محصولات متنوع زیادی در این شرکت طراحی شود و از حالت تک محصولی خارج گردد.
وی افزود: اعتبارسنجی با شبکه بانکی به وجود آمد، اما شاید امروزه نیاز فین‌تک‌ها و لندتک‌ها به مقوله اعتبارسنجی برای ارائه خدمات به مشتریان‌شان بیشتر باشد.
دکتر حکیم‌جوادی ضمن تاکید بر عزم ملی برای فرهنگ‌سازی اعتبارسنجی در کشور، تصریح کرد: باتوجه به اهمیت فرهنگ‌سازی اعتبارسنجی در خود تنظیم گری رفتاری و کمک به شفافیت مالی کسب و کارها، آمادگی داریم تا در نظام صنفی و کمیسیون های آن کارهای مشترکی را در این راستا انجام دهیم.
وی افزود: در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، ۳۵ کمیسیون متنوع وجود دارد که نیاز است تا آنها نیز با فعالیت شرکت اعتبارسنجی ایران از نزدیک آشنا شوند.
رئیس سازمان نصر کشور خاطرنشان ساخت: در کمیسیون تامین سازمان نظام صنفی رایانه ای پیشنهادی آمد تا یک اعتباردهی میان وندورها و تک‌پارتی‌های مختلف داشته باشیم.
وی افزود: در این پیشنهاد بنا شد تا اگر شرکتی در تعهداتش خوب عمل نکرده، به اطلاع سایر مجموعه ها برسد؛ زیرا این امر در قالب یک زنجیره تامین بر بخش‌های دیگر و تعهدات آن ها تاثیر گذار است و مشکلاتی را ایجاد می کند.
دکتر علی حکیم‌جوادی ادامه داد: این کار می‌تواند از طریق اعتبارسنجی پیش رود و شرکت ها بتوانند گزارش اعتبارسنجی اشخاص را قبل از ارائه هرگونه خدمتی دریافت نمایند.
وی درباره برنامه دولت در خصوص ساماندهی اینفلوئنسرها نیز اظهارداشت: ساماندهی اینفلوئنسرها یک الزام جدی دیگر از طرف دولت است و ما در این بخش نیز می توانیم از خدمات شرکت اعتبارسنجی ایران استفاده و اعتبار آنها را در تعهداتش گزارش گیری کنیم.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ضمن تاکید به اهمیت فرهنگ‌سازی اعتبارسنجی در میان آحاد جامعه بیان داشت: اکثر مردم ما هنوز با اعتبارسنجی به معنای واقعی خودش آشنا نیستند و نیاز است تا یک کار فرهنگ‌سازی در این خصوص شکل گیرد.
وی تصریح کرد: ما در سازمان نصر این آمادگی را داریم که در تک تک استان های کشور و در قالب یک کار مشترک با شرکت اعتبارسنجی ایران نسبت به فرهنگ سازی عمیق این حوزه همکاری داشته باشیم.

 

 

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی