۰۶ آبان ۱۴۰۳ | 13:14
کد خبر : 187357

راهنمای خرید خودروهای وارداتی از سایت برداشت روز قسمت پنجم

خرید خودروی کارکرده با ۷۰۰ میلیون تا ۱.۵ میلیارد تومان

به گزارش برداشت روز، اگر تصمیم به خرید خودروی کارکرده در این بازه قیمتی دارید خبر های خوبی برایتان داریم. خودروهای کارکرده بین ۷۰۰ تا ۱.۵ میلیارد تومان در بازار فعلی به مراتب سواری و دوام قابل قبول تری از صفر کیلومتر های بازار دارند. پیشنهاد ما این است:

۱- بودجه ی خود را مشخص کنید و ۲۰ درصد آن را کنار بگذارید.

۲- خودروی مورد نظرتان با توجه به کلاس خودرو، سطح امکانات رفاهی و انتظارتان از عملکرد فنی و رانندگی خودرو انتخاب کنید.

۳- با کارشناسی دقیق فنی، خودرویی را انتخاب کنید که سلامت فنی داشته باشد و در عین حال آپشن های خودرو به خوبی کار کنند.

۴- در نظر داشته باشید که رنگ شدگی های جزئی افت قیمت به خصوص خود را دارند اما دلیلی برای انتخاب نکردن خودرو نیستند، اما خودرویی که در ناحیه شاسی ترمیم و رنگ شدگی دارد را نخرید!

۵- ۲۰ درصدی را که کنار گذاشته بودید صرف تعویض تمامی موارد مصرفی و ترمیم و بازسازی اجزای فنی خودرو بکنید تا از این روز خودرویتان مانند خودرویی صفر کیلومتر به شما خدمت کند. نمایندگی های برخی از برندها در ایران به خوبی به مراقبت از یک خودروی مسنّ مسلط هستند و خیال شما را راحت می کنند.

اگر به دنبال خرید یک سدان فول سایز در این بازه هستید میان نیسان ماکسیما ، تویوتا کمری ، هیوندای سوناتا ، هیوندای آزرا ، نیسان تی‌ینا میتوانید یک انتخاب داشته باشید.
اگر به دنبال رانندگی پرشتاب، سواری معقول، قطعات ارزان قیمت و استهلاک پایین هستید به خرید نیسان ماکسیما فکر کنید. نمونه های اتوماتیک و دنده ای نیسان ماکسیما در این بازه خود نمایی میکنند اما باید در نظر داشته باشید که: زمان زیادی از تولید این خودرو گذشته و در بررسی فنی دقت زیادی به خرج دهید، ماکسیما خودروی پرشتابی است اما به دلیل وزن زیاد و دیفرانسیل جلو بودن هندلینگ ویژه ای ندارد و مهارت رانندگی شما به در سرعت های بالا به چالش کشیده می شود، مشکلات بدنه در نیسان ماکسیما زیاد است و آفتاب سوختگی و خوردگی های شاسی در این مدل شایع است و در نهایت اگر به دنبال آپشن های زیاد هستید ماکسیما نخرید!

در صورتیکه به دنبال سواری نرم، استهلاک خیلی پایین، امکانات معقول از یک خودرو هستید و از رسیدگی به خودرویتان لذت می برید، خرید تویوتا کمری را در نظر داشته باشید. کمری می تواند شما را تا کره ی ماه همراهی کند و بازگرداند اما با توجه به سال تولید کمری های موجود در این بازه (۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹)، بسیاری از صاحبان قبلی شاید چندین بار تا ماه رفته و برگشته باشند پس: به واقعب بودن کیلومتر کارکرد کمری ها دقت کنید، خودروهایی که تاریخچه تعمیرات نزد نمایندگی دارند را در ارجحیت قرار دهید، به دلیل وفور این خودرو در کشورهای همسایه به اصالت خودرو توجه ویژه ای داشته باشید و در نهایت اگر تصمیم دارید هیچ وقت (حتی پس از ۵۰۰ ۶۰۰ هزار کیلومتر!) تعمیر اساسی موتور یا گیربکس انجام ندهید، کمری کارکرده بین ۷۰۰ میلیون تا ۱.۵ میلیارد تومان نخرید!

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی