۰۵ آبان ۱۴۰۳ | 14:04
کد خبر : 187145

راهنمای خرید خودروهای وارداتی از سایت برداشت روز قسمت چهارم

به گزارش برداشت روز، خرید تویوتا پریوس : کم مصرف، کم استهلاک، طراحی ارگونومیک ولی با ظاهری عجیب و پیچیدگی فنی زیاد! خرید پریوس همیشه می تواند امن ترین انتخاب شما باشد، به شرط اینکه از قبل مبدا خرید پک باتری مطمئن را انتخاب کرده باشید و مبلغی برایش کنار گذاشته باشید. پریوس در اکثر دنیا به عنوان بهترین گزینه برای رانندگان تاکسی های اینترنتی شناخته می شود، اما با خواندن نظر تمامی این راننده ها متوجه میشوید که حداکثر بعد از ۷ سال باتری های خودرو نیازمند تعویض بوده که مبلغی نزدیک به ۱۵۰۰ دلار هزینه خواهد داشت.

خرید تویوتا کرولا : در این بازه قیمت آخرین نسل تویوتا کرولا وارد شده به ایران قابل خرید است. عموم کورولاهای این سال با صندلی پارچه بدون مانیتور با دو ایربگ و تهویه تک کاناله هستند. نمونه XLI بدون سانروف و چراغ های هالوژن با پیشرانه ۱.۸ لیتری و نمونه GLI با سانروف و چراغ زنون و پیشرانه ۲.۰ لیتری توسط ایرتویا به ایران وارد شد. درباره استهلاک پایین و راحتی این خودرو احتیاجی به تعریف نیست اما در نظر داشته باشید که بعد از ۸ سال حتی تویوتا هم اگر سرویس های دوره ای به موقع انجام نشده باشد شما را به دردسر میاندازد.

خرید هاچ بک با ۱.۵ تا ۲.۵ میلیارد
این هزینه برای خرید هاچ بک شاید غیر منطقی به نظر برسد، اما کم کارکرد ترین و جدیدترین سال تولید متعلق به همین کلاس است.
خرید هیوندای i20: هیوندای i20 در ایران در سه نسل و با دو کد موتور ارائه شده است. i20 یک کوچولوی کم مصرف و کم استهلاک است که برای مصرف شهری عالی است. در نمونه ۱.۶ لیتری وارداتی برای جاده هم کم نمی گذارد و سفر های بی دردسری می توان با این ماشین تجربه کرد. در نمونه مونتاژ اما، هزینه قطعات و قیمت بالای نمونه های سالم و کم کار شاید انتخاب این خودرو را از سر بسیاری بیاندازد، با این وجود به تمامی کسانی که به دنبال خودرویی کم مصرف و شهری هستند پیشنهاد می شود.
خرید تویوتا یاریس: تویوتا یاریس بعد از سال ۲۰۱۲ به ایران بازگشت و این بار تبدیل به هاچ بکی جذاب و جوان پسند تر شده بود. توان موتور بالاتری داشت و همان سال ها به صورت شرایطی و نقدی با قیمت خوبی از نمایندگی قابل خرید بود. اما با ممنوعیت واردات خودرو این مدل ها از تویوتا تبدیل به طلا شدند. به تدریج قیمت یاریس ها با افزایش دلار و کمبود خودرو بالا رفت تا جایی که دیگر ارزش خرید نداشتند! یاریس ماشین خوب و کم استهلاکی است اما همه دنیا به عنوان یک خودروی اقتصادی یاریس را میشناسند و هیچ وقت مختص قشر برخوردار نیست. یاریس با موتور ۱.۵ لیتری هزینه نگهداری پایینی دارد اما به دلیل کمتر بودن تیراژ این پیشرانه به خصوص در ایران برای تعمیرات اساسی می بایست بیشتر از مدل های دیگر بودجه کنار بگذارید.

خرید آلفا رومئو میتو: زیبایی دوست داشتنی برای کسانی که به طراحی خودرو و خاص بودن ماشینشان خیلی اهمیت می دهند، حتی اگر به بهای فروش سخت و هزینه زیاد تعمیر نگهداری برایشان تمام شود. میتو نه امکانات زیادی دارد و نه پیشرانه هیجان انگیزی دارد، اما دستپخت ایتالیایی ها در طراحی ظاهری اش از هر رهگذری دلبری خواهد کرد.

برای خرید خودروی صفر کیلومتر در این بازه قیمتی کمترین دردسر را خواهید داشت. انتخاب از میان تمامی کلاس های خودرو برایتان ممکن خواهد بود و به جز برند های لوکس اروپایی، از هر برند در این بازه خودرویی پیدا می شود.

برای خرید خودروی صفر کیلومتر اما، باید گفت در ابتدای بازه قیمتی ۷۰۰ میلیون تا ۱.۵ میلیارد گران قیمت ترین ایرانی ها جای می گیرند. حوالی ۷۰۰ میلیون دقیقا همان جاییست که در صورت آزاد سازی واردات خودروی کارکرده بیشترین انباشت مدل ها را خواهیم داشت و کاهش حباب قیمتی خودروهای داخلی از همین جا آغاز می شود. همین حالا هم برای ایران خودرویی های اتوماتیک رقیبانی در بازار دست دوم وجود دارد که بسیاری از “مصرف کنندگان” را به سمت خود می کشانند.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی