۰۴ آبان ۱۴۰۳ | 14:28
کد خبر : 187006

مشاور خرید خودروهای وارداتی از سایت برداشت روز قسمت سوم

به گزارش برداشت روز،  خرید هوندا آکورد : هوندا آکرود و تویوتا کمری هر دو از نماد های دوام و قابل اطمینان بودن در دنیای خودرو هستند. اما به دلیل واردات محدود هوندا آکورد به ایران بازار دست دوم این خودرو خیلی ضعیف تر از کمری است. اما در صورتیکه مالک قبلی به سرویس های دوره ای خودرو کمترین اهمیتی داده باشد، خیالتان بابت سلامت فنی این خودرو راحت خواهد بود. دیگر قطعات بدنه این خودرو هم به وفور در کشورهای اطراف یافت می شود!

خرید تویوتا آریون : نمونه قدرتمند تر و پر آگشن تر کمری که در بازارهای بسیاری کمری نام دارد. پیشرانه ی ۲GR-FE که برروی لکسوس ها با کد موتور ۳۵۰ نصب شده و از مظاهر دوام به شمار می رود. در ذهن بسیاری از ما وقتی حرف از سدان خانوادگی برای استفاده روزمره می شود گزینه ای بهتر از تویوتا آریون وجود ندارد.

خرید هیوندای آزرا (گرنجیور) : آزرا با نسل جدیدی که از اوخر ۲۰۱۲ به بازار آمد مدعی ایمنی و آپشن بود. برای خرید آزرا یا گرنجیور باید در خاطر داشته باشید که بعد از ۹ سال انتخاب نمونه های لو آپشن امن تر است. عموم خرابی های آزرا در رابطه با آپشن های رنگارنگ این خودرو است که بعد از سالها دیگر رمق کار کردن ندارند. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری هیوندای هم قدرت شتاب خوبی در اختیارتان می گذارد که شما را همیشه به “تخته” کردن وسوسه می کند، از این رو مالک یا مالکان قبلی هم احتمالا تا جای ممکن با این ماشین ماجراجویی داشته اند و از نظر فنی مستهلک شده اند.

خرید سدان متوسط با ۱.۵ تا ۲.۵ میلیارد تومان:
خرید ب ام و سری ۳ (E90) : اگر به دنبال خرید سدان متوسطی هستند که با خرید آن از تمام نکات مکانیکی سر در بیاورید به خرید ب ام و سری سه در این بازه قیمتی حتما فکر کنید. این سری از ب ام و سواری جذاب و اسپرتی دارد و همین مساله باعث می شود که هیچ وقت پا از روی گار بر ندارید. صاحبین پیشین سری سه ها هم با همین موضوع روبرو بودند و در اکثر اوقات به دلیل هزینه زیاد نگهداری این خودرو، در صورت بروز خرابی رسیدگی کافی انجام نشده. در نتیجه انواع روغن ریزی، ایراد برقی و گاها روغن سوزی هم در این مدل ها دیده می شود.
خرید مرسدس بنز C کلاس (W203 و W204): خرید بنز پلیسی ای که در مالکیت پلیس نبوده است برای ماشین بازان پیشنهاد می شود. این ماشین ۲۰ سال از عمرش گذشته و نیازمند مالکینی دلسوز و عاشق مرسدس است تا سالهای آخر عمرش را در آرامش سپری کند. قطعات یدکی این مدل کمیاب نیست، اما ارزان هم نیستند. سپردن بنز W203 به هر تعمیرکاری هم پیشنهاد نمی شود، مسائل برقی این خودرو باید با شناخت کافی و حوصله برطرف شود. نسل بعدی این مدل یعنی W204 را با قیمتی نزدیک به سقف این بازه می توان خریداری کرد، اما با کارکرد بالا و اولین سالهای وارد شده به ایران، پیشنهاد ما این است که مدل های پایین این خودرو را با کارشناسی فنی قابل اعتماد خریداری کنید و تا ۱۵ درصد بودجه خرید خودرو را به نوسازی و اورهال این خودرو ها اختصاص دهید. مرسدس بنز خوشنام هم بعد از ۱۵ سال نیاز به تیمار و نگهداری بیشتری خواهد داشت.

خرید کیا سراتو: وقتی درباره کیا سراتو در این بازه قیمتی صحبت می کنیم، منظور مدل های وارداتی آن است. سراتو ها با موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی هم استهلاک پایینی دارد هم چابکی قابل قبولی دارد، نمونه های ۱.۶ لیتری لذت رانندگی کمتری دارد اما شاید مصرف سوخت پایینش شما را راضی کند. درباره آپشن های این خودرو باید گفت که از مدل بدون سانروف و صندلی پارچه با دو ایربگ در بازار موجود است تا ۶ ایربگ با کولر دوئال و گرم کن و سردکن صندلی به همراه صندلی چرمی!

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی