۰۲ آبان ۱۴۰۳ | 22:36
کد خبر : 186976

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس:

پتروشیمی بندرامام به تنهایی ۵۱۸ هزار تن افزایش تولید داشت

پتروشیمی‌ بندرامام در کنار پتروشیمی پارس، پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس و پالایش گاز هویزه خلیج‌فارس بیشترین افزایش تولید در گروه صنایع پتروشیمی خلیج ‌فارس را بدست آورد.

به گزارش برداشت روز، مجمع‌ عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با حضور بیش از ۸۱ درصد سهام‌داران در سالن پژوهشگاه صنعت نفت برگزار و دکتر علی عسکری با ارائه گزارشی از عملکرد تولیدی و مالی گروه به تشریح دستاوردها و همچنین برنامه‌های توسعه‌ای این هلدینگ پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دکتر علی عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در این مراسم درباره عملکرد تولید پتروشیمی بندرامام اظهار داشت: پتروشیمی‌ بندرامام پارسال به تنهایی ۵۱۸ هزار تن افزایش تولید داشته است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با بیان اینکه تولید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در سال ۱۴۰۱، ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده است، اظهار کرد: این رقم با افزایش بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تنی به ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

علی عسکری ادامه داد: پتروشیمی‌ بندرامام، پتروشیمی پارس، پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس و پالایش گاز هویزه خلیج‌فارس نقش مهمی در افزایش تولید در گروه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس داشته است.

وی با بیان اینکه تولید تجمیعی این گروه از ابتدای ۱۴۰۳ تا ۲۸ مهرماه با تحقق ۹۶ درصد برنامه تولید به ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسیده است، اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود تولید گروه با ۱۶ درصد رشد به ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن تا پایان سال می‌رسد.

۳ پروژه بزرگ پتروشیمی بندرامام در بین ۷ پروژه هلدینگ خلیج فارس

به گفته مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، طرح‌های هایکو پتروشیمی کارون، کلرآلکالی، بازیافت اتان و پیش‌تفکیک آروماتیک پتروشیمی بندرامام، شیرین‌سازی برش سنگین و بازیابی گازهای فلر پتروشیمی نوری و طرح توسعه نیروگاه مبین، هفت پروژه بزرگ بین ‌مجتمعی گروه است.

علی عسکری همچنین درباره فروش این شرکت افزود: فروش کل گروه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس ۱۶۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹، ۳۰۷ هزار میلیارد تومان در ۱۴۰۰ و ۴۱۸ هزار میلیارد تومان در ۱۴۰۱ بوده که با ۲۲ درصد رشد به ۵۰۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده و پیش‌بینی می‌شود امسال به ۷۰۹ هزار میلیارد تومان برسد.

لازم به ذکر است پتروشیمی بندرامام در سال ۱۴۰۲ با ۴،۵ میلیون تن تولید و با افزایش تولید ۵۱۸ هزار تن نسبت به سال ۱۴۰۱ رکورد ۵ ساله تولید را به ثبت و ۹۹ درصد برنامه تولید را بعد از ۱۰ سال محقق کرد.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی