به گزارش برداشت روز، اگر قصد خرید خودرویی وارداتی در این بازه را دارید انتخاب های خیلی زیادی پیش روی شماست، از سدان بزرگ تا هاچ بک و اسپرت. انتخاب صحیح خودروی مورد نیازتان علاوه بر فراهم کردن آسایش برای شما، از مخارج بیشتر هم جلوگیری خواهد کرد. به عنوان مثال خرید یک خودرو با توان بالا همانقدر که جذاب به نظر می رسد می تواند مخارج تعمیر و نگهداری زیادی هم بر دوش شما بگذارد، اما در بعضی موارد خرید خودروهای با توان پایین تر و وزن بالا هم همین خطر را پیش رو خواهد داشت.
به طور کلی خرید خودروی صفر کیلومتر (حتی چینی) هزینه و وقت کمتری برای تعمیر و نگهداری احتیاج دارد و در حوزه گارانتی با بروز هر مشکل شما متحمل هزینه های سنگین نمیشوید. اما افت قیمت خودروهای چینی بعد از طی کردن حتی ۵ هزار کیلومتر رقم بالاییست که بسیاری را از این تصمیم باز میدارد. در نهایت باید اشاره کرد که هرچند پیشرفت چین در خودروسازی غیر قابل انکار است، چینی ها هنوز موفق به بهبود یک شاخص مهم نشده اند: ” لذت رانندگی”. لذت رانندگی بسیاری از خودروهای اقتصادی ژاپنی از عموم چینی ها بهتر است و همین مساله باعث می شود خریداران بیشتری به خرید خودروی وارداتی کارکرده راهی شوند.
خرید سدان بزرگ با ۱.۵ تا ۲.۵ میلیارد تومان:
خرید نیسان تی نا: اگر به دنبال خرید تینا هستید احتمالا نرمی و راحتی و در عین حال قابل اعتماد بودن خودرو برایتان مهم است. میتوان گفت اگر تینا تمامی سرویس دوره ای اش را حضور پیدا کرده باشد، احتمال بروز خرابی در این خودرو بسیار پایین است. اما سلامت گیربکس CVT و آپشن های این خودرو را حتما چک کنید.
خرید هیوندای سوناتا : در این بازه قیمتی هم می توان سری LF هیوندای سوناتا را خریداری کرد و هم سری YF. هر دو آپشن های قابل قبولی دارند و در سری LF کمی ابزار های کمک به راننده هم حضور پیدا کرده اند. با اینکه موتور سوناتا تنفس طبیعی بوده و بدون فشار زیادی کار می کند، چک کردن سیستم گردش روغن در این خودرو حیاتی بوده و به دلیل نادرست بودن کارکرد بسیاری از سوناتا ها ممکن است یک قطعه تعویضی مهم در ۱۵۰ هزار کیلومتر از قلم افتاده باشد. در این صورت بروز خرابی هایی مانند آسیب دیدن یاتاقان ها و در ادامه آسیب دیدگی میل لنگ در این پیشرانه حتمی است.