۰۱ آبان ۱۴۰۳ | 14:16
کد خبر : 186619

استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقاء مدیریت ریسک

🔹سرپرست مدیریت ریسک و محاسبات فنی بیمه سینا از تمرکز بر ریسک بیمه‌گری در رشته‌های درمان و اتومبیل استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقاء شاخصهای مدیریت ریسک خبر داد.

به گزارش برداشت روز،  به نقل از روابط عمومی بیمه سینا؛ زهرا باسو ضمن تشریح اهمیت مدیریت ریسک در تقویت بنیانهای مالی صنعت بیمه اظهار کرد: عملیات بیمه‌گری در دنیا بر پایه ارزیابی و محاسبه ریسک انجام می‌شود، بنابراین هر نوع فعالیت بیمه‌ای باید با در نظر گرفتن محاسبات فنی و ریسک انجام شود تا برای بیمه‌گر، سودآوری پایدار به همراه داشته باشد.
🔹سرپرست مدیریت ریسک و محاسبات فنی بیمه سینا ضمن برشمردن انواع ریسک در کسب و کار بیمه گفت: برنامه ما در حال حاضر تمرکز بر ریسک بیمه‌گری در رشته‌های درمان و اتومبیل است و در همین راستا با فناوری هوش مصنوعی در حال جمع آوری داده‌ها هستیم تا بتوانیم عوامل موثر بر افزایش یا کاهش ریسک را شناسایی کرده و پس از آن، ضرایب ریسک مشتریان را بر اساس این شاخصها محاسبه می گردد.
🔹وی ادامه داد: برای مثال در بیمه‌های اتومبیل، شاخصهایی مثل سن، جنسیت، تأهل و نوع کاربری خودرو در میزان ریسک راننده تاثیر بسزایی دارد و باید به سمتی برویم که این شاخصها در تعیین نرخ و شرایط و تخفیف لحاظ شود تا بتوانیم این ریسک را مدیریت کنیم و به نوعی به سمت شخصی‌سازی نرخها برویم.
🔹باسو با بیان اینکه مدیریت ریسک به نوعی با پیش‌بینی آینده سر و کار دارد، گفت: برنامه ما این است که در بیمه‌های درمان نیز صدور و تمدید پس از ارزیابی دقیق ریسک صورت پذیرد چراکه یکی از اهداف کلان بیمه سینا، سودآوری پایدار است بنابراین جذب پرتفوی به هر قیمت ملاک نیست. البته در سایر رشته‌ها هم نظر مشورتی خود را ارائه می‌دهیم و اکنون در حال تدوین نرخ نامه، پوششها و تخفیفات در برخی بیمه‌نامه‌های جدید هستیم.
🔹وی با اشاره به ریسک‌های نوظهور و جدید در صنعت بیمه گفت: در کنار ریسک نقدینگی، سرمایه گذاری و غیره، ریسک سایبری نیز در این صنعت وجود دارد که البته برای کنترل آن همانند سایر ریسکها، ظرفیت و حد تحمل ریسک سازمان باید محاسبه و پس از آن در مورد کاهش یا انتقال آن ریسک تصمیم‌گیری شود.
🔹باسو ابراز امیدواری کرد، با توجه به سیاست مدیریت ارشد مبنی بر اهمیت ویژه به مدیریت ریسک بتوانیم با پیاده‌سازی این روش‌ها و انتخاب بهینه ریسک‌ها، گامهای موثری در سودآوری پایدار برداریم.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی