۰۳ مهر ۱۴۰۳ | 14:19
کد خبر : 182283

پاییز امسال کجا بریم؟؟؟

شاید برایتان این سؤال پیش‌آمده باشد که پاییز مسافرت کجا برویم؟ یا در ماه‌های مهر، آبان و آذر سفر کجا برویم؟ در این مقاله می‌خواهیم درباره سفرهای پاییزی با شما صحبت کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

سایت برداشت روز، معمولاً نیمه‌ی اول سال یعنی فصل بهار و تابستان، اصلی‌ترین گزینه‌های ما برای انتخاب زمان مسافرت هستند؛ اما کسانی که در فصل پاییز سفر کرده‌اند می‌دانند که سفر در پاییز یک تجربه‌ی منحصربه‌فرد است. در این مطلب سعی داریم مقاصد گردشگری ایران در این فصل زیبا را به شما معرفی کنیم. شاید در پاییز پیش رو، شما هم سفری به‌یادماندنی را تجربه کنید.

شاید سفر در این فصل برای همه افراد جامعه به خاطر باز بودن مدارس و دانشگاه‌ها مقدور نباشد، اما اگر حتی فرصت کوتاهی داشتید، برای یک‌بار هم که شده سفر پاییزی را تجربه کنید؛ چون سفر پاییزی مزایای خاص خودش را دارد. مثل: نبودن ترافیک، ارزان‌تر شدن قیمت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، طبیعت خیره‌کننده و آب‌و‌هوای بی‌نظیر.

مقاصد گردشگری ایران در پاییز بسیار جذاب و گسترده است. در این سایت ابتدا به مناطقی که در پاییز می‌توان به آن سفر کرد اشاره می‌کنیم و در انتها ۱۲ مقصد بی‌نظیر از شمال تا جنوب کشور عزیزمان برای سفرهای پاییزی معرفی خواهیم کرد.

سواحل شمال و لذت بردن از تفریحات ساحلی

کویرنوردی مخصوص روزهای خنک

سفرهای پاییزی مترادف است با شروع فصل کویر نوردی
مترادف سفر در فصل پاییز این است که بگویم فصل کویر نوردی رسیده است. در روزهای پاییز تابش نور خورشید ملایم‌تر می‌شود و فرصت خوبی برای سفر به شهرهای بیابانی و کویر است. یکی از زیباترین کویرهای ایران «لوت» است که از جاذبه‌های دیدنی شهر طبس به شمار می‌رود.

اصفهان و کاشان هم از شهرهای کویری ایران‌اند که کویر مصر، کویر دق سرخ در زواره و کویر مرنجاب در این شهرها قرار دارند و از مقصدهای محبوب گردشگری در فصل پاییز به شمار می‌روند. در شهر اصفهان اقامتگاه‌های زیادی نزدیک به کویر وجود دارد که می‌توانید با اجاره آن‌ها با خیال راحت به کویر‌گردی بروید و سفری ماجراجویانه داشته باشید. اجاره سوئیت در اصفهان حال‌و‌هوای سفر کویری و سنتی شما را چند برابر می‌کند.
کویر رضا آباد در نزدیکی شاهرود قرار دارد و یکی از مقصدهای محبوب علاقه‌مندان به کویر و تماشای آسمان شب است.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام سفر به کویر باید رعایت کنید داشتن یک راهنمای معتبر و حرفه‌ای است چون سفر به این منطقه‌ها علاوه بر تجربه‌های شیرین، خطرهای زیادی هم دارد. عده زیادی در این کویرها به دلیل نداشتن راهنما گم می‌شوند و سفرشان دیگر بازگشتی ندارد.

تجارتخانه آراد برندینگ