۲۰ شهریور ۱۴۰۳ | 15:02
کد خبر : 180379

راهنمای سفر به زنجان از سایت برداشت روز قسمت نهم مجتمع تجاری ایران‌ زمین

یکی دیگر از مجتمع‌های تجاری موجود در شهر زنجان مجتمع تجاری ایران‌زمین نام دارد. این مجتمع بین خیابان سعدی و چهارراه انقلاب قرار گرفته‌است. اگر قصد خرید لباس زنانه، مردانه یا بچه‌گانه را دارید این مرکز خرید مناسب شما است.

به گزارش برداشت روز،  یکی دیگر از مجتمع‌های تجاری موجود در شهر زنجان مجتمع تجاری ایران‌زمین نام دارد. این مجتمع بین خیابان سعدی و چهارراه انقلاب قرار گرفته‌است. اگر قصد خرید لباس زنانه، مردانه یا بچه‌گانه را دارید این مرکز خرید مناسب شما است.

مجتمع تجاری نور

یکی از جدیدترین مراکز تجاری شهر زنجان مجتمع تجاری نور نام دارد. معماری این مجتمع بسیار زیبا و جذاب است. طبقه همکف آن مربوط به فروشگاه‌های طلا، جواهر و زیورآلات است. در طبقات دیگر فروشگاه‌های لباس مختلفی وجود دارد. برای دسترسی به مجتمع تجاری نور باید به خیابان امام‌خمینی بروید و بین چهارراه انقلاب و چهارراه صدر جهان، این مجتمع را پیدا کنید.

مجتمع تجاری شهر راز

یکی از مراکز تجاری شهر زنجان که طراحی مدرن و جذابی دارد، مجتمع تجاری شهر راز است. این مجتمع را می‌توان یکی از پاساژهای جدید این شهر به حساب آورد. در این مجتمع فروشگاه‌های مختلفی وجود دارد که انواعی از محصولات مختلف نظیر پوشاک و اشیاء دکوری را به فروش می‌رسانند. اگر به‌دنبال کالاهای لوکس با قیمت بالا هستید، حتما به این مجتمع که در خیابان سعدی شهر زنجان قرار گرفته‌است، مراجعه کنید.

مرکز تجاری آریا

اگر می‌خواهید در زمان سفر به شهر زنجان مدتی را در یکی از مراکز تجاری آن سپری کنید و با خرید لباس‌های زنانه لذت سفرتان را بیشتر کنید، مرکز تجاری آریا مناسب شما است. برای دسترسی به این مرکز باید به محل قرارگیری آن که بین چهارراه سعدی و دروازه رشت قرار دارد، مراجعه کنید.

خیابان سبزه‌میدان

اگر قصد دارید سوغات زنجان را برای دوستان و آشنایانتان خریداری کنید، می‌توانید به خیابان سبزه‌میدان، چهارراه انقلاب، سعدی جنوبی بروید. در این خیابان انواعی از فروشگاه‌های مختلف صنایع دستی زنجان وجود دارد. اگر به دنبال خرید چاقوهای زنجان هستید، می توانید به این خیابان مراجعه کنید علاوه‌براین، چندین فروشگاه ظروف و صنایع مسی و ملیله‌کاری را می‌توانید در این خیابان ببینید.

سوغاتی‌های زنجان

با سفر به شهر زنجان می‌توانید سوغاتی‌های مختلف و رنگارنگی را برای دوستان و آشنایانتان خریداری کنید. سوغات زنجان را می‌توان به دو دسته صنایع دستی زنجان و خوراکی‌های خوشمزه‌ی این شهر تقسیم‌بندی کرد. در ادامه با هر یک از این دو دسته بیشتر آشنا می‌شویم.

سوغاتی‌های خوراکی زنجان

سقز

یکی از خوراکی‌های خوشمزه‌ای شهر زنجان که می توانید به‌عنوان سوغاتی برای اطرافیانتان هدیه بگیرید، سقز است. سقز صمغ درختی بنام بنه یا درخت پسته وحشی است. این درخت در فصل پاییز از خود صمغی را ترشح می کندکه مردم محلی از آن استفاده می‌کنند. این صمغ فواید مختلفی دارد که ازجمله آن‌ها جلوگیری از پوسیدگی دندان، کمک به هضم غذا و برطرف کردن بوی بد دهان است. از این سم به‌عنوان مرهم برای زخم نیز استفاده می‌شود. با سقز آدامس نیز درست می کنند. اگر اطرافیان و دوستانی دارید که به طب سنتی علاقه خاصی دارند و مصرف برخی از مواد گیاهی نظیر این صمغ را می‌پسندند، می‌توانید در سفر خود به شهر زنجان سقز را برایشان هدیه بگیرید.

تجارتخانه آراد برندینگ