۱۹ شهریور ۱۴۰۳ | 20:28
کد خبر : 180310

تا روز ملی صادرات/تاکید بر معرفی ابزارهای نوین صادرات

مدیر کل دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن ارائه پیشنهاداتی در شکل و محتوای برگزاری روز ملی صادرات، بر بهره‌گیری و معرفی آخرین روندها و ابزارهای نوین صادرات در این رویداد ملی تاکید کرد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، احمد فیروزی باتاکید بر ایجاد نوآوری در شکل و محتوای برگزاری جشن ملی صادرات، گفت: به نظر بنده بعد از گذشت ۳ دهه از برگزاری این روز ملی زمان آن رسیده است که با ایجاد یکسری تغییرات کمی و کیفی، این جشن ملی را به یک رویداد واقعی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: مشارکت سایر ذی‌نفعان ( از جمله فعالان اقتصادی، مسئولان بانک مرکزی و ….) در طراحی و برنامه‌ریزی این رویداد ملی حائز اهمیت است؛ به این معنا که علاوه‌بر برگزاری جلسه اصلی باید یکسری پنل‌های جانبی نیز تعریف شود؛ لازمه آن این است که جشن ملی صادرات یکروزه، ۲ تا ۳ روزه برگزار شود.

به گفته این مقام مسئول؛ امکان طراحی پنل‌های تخصصی که چالش‌های اصلی حوزه صادرات را بررسی کند در این روز وجود دارد.

فیروزی با انتقاد از فقدان شبکه‌سازی در روز ملی صادرات، بیان کرد: دید و بازدیدها در روز ملی صادرات انجام می‌گیرد اما نباید به این حداقل‌ها بسنده کنیم به نظر می‌رسد به‌صورت هوشمندانه باید بستری فراهم شود که اعضا و ذی‌نفعان این حوزه با یکدیگر در ارتباط قرار بگیرند و با ظرفیت‌های یکدیگر آشنا و مبادرت به شبکه‌سازی کند.

مدیر کل دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت ایران باتاکید بر بهره‌گیری و معرفی آخرین روندها و ابزارهای نوین صادرات در این رویداد ملی، گفت: معرفی استانداردها، ابزارهای نوین مالی، روش‌های بین‌المللی بازاریابی و فناوری‌های نوین در تجارت خارجی، پلتفرم‌های بهم رسانی و شبکه‌سازی…. می‌تواند سطح برگزاری روز ملی صادرات را به شکل معناداری ارتقا دهد.

گفتنی است، روز ملی صادرات پایان مهر با حضور مقامات عالی کشوری و جمعی از فعالان اقتصادی باهدف تقدیر و تکریم از صادرکنندگان نمونه برگزار خواهد شد.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی