۱۹ شهریور ۱۴۰۳ | 15:02
کد خبر : 180235

راهنمای سفر به زنجان از سایت برداشت روز قسمت هشتم مراکز خرید و بازارهای زنجان

به گزارش برداشت روز،  در شهر زنجان مراکز تجاری مختلفی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها بازار گردی کنید و از لباس گرفته تا سوغاتی‌های مخصوص زنجان را در آن‌ها پیدا کنید. در ادامه نام بازارها و پاساژهای این شهر را به همراه توضیحاتشان مشاهده می‌کنید.

بازار تاریخی زنجان

یکی از قدیمی‌ترین بازارهای موجود در شهر زنجان که یکی از آثار تاریخی زنجان نیز به حساب می‌آید، بازار سنتی زنجان است. این بازار از زمان قاجاریه تا به امروز پابرجا مانده است. این بازار را می‌توان به ۲ قسمت شرقی و غربی تقسیم‌بندی کرد. در این بازار راسته‌های مختلفی نظیر راسته‌ی بزازها، راسته زرگرها و چندین راسته دیگر وجود دارد. علاوه‌بر مغازه‌های تجاری، در این بازار، گرمابه، مسجد و کاروان‌سرا نیز وجود دارد.

پاساژ مروارید

اگر دوست دارید به مجتمع تجاری ای بروید که در آن بتوانید سوغاتی‌های ارزنده و نفیسی را برای دوستان خود بخرید، پاساژ مروارید مناسب شما است. این پاساژ بین سبزه‌میدان و چهارراه انقلاب شهر زنجان قرار گرفته‌است. برای خرید صنایع دستی می‌توانید به طبقه زیرین پاساژ مراجعه کنید. همچنین اگر به‌دنبال خرید چاقوهای زنجان هستید، در این پاساژ فروشگاههای مختلف چاقوسازی را پیدا خواهید کرد. چاقوهای زنجان نیاز به تعریف و توضیح ندارد و آوازه و شهرت آن در تمام شهرهای ایران پیچیده‌است. اگر نیاز به چاقو برای وسایل آشپزخانه خود داشتید یا طبیعت گرد هستید، می‌توانید از این پاساژ، چاقوهای ارزنده زنجان را خریداری کنید.

پاساژ تهران

اگر به‌دنبال پاساژی می‌گردید که بتوانید در آن طلا، جواهر و زیورآلات مختلفی را خریداری کنید پاساژ تهران مناسب شما است. این پاساژ مابین سبزه‌میدان و چهارراه انقلاب شهر زنجان قرار گرفته‌است برای خرید زیورآلات می‌توانید به طبقه همکف پاساژ تهران مراجعه کنید. در این مرکز خرید فروشگاههای مختلفی برای کیف و کفش نیز وجود دارد. در طبقه بالای همکف و زیرزمین، فروشگاه‌های متعدد کیف و کفش وجود دارد.

مجتمع تجاری پردیس

اگر می‌خواهید در یکی از مراکز تجاری مدرن شهر زنجان، کمی از اوقات سفر خود را بگذرانید و با تماشای فروشگاه‌های پوشاک زنانه و بچه‌گانه آن سرگرم شوید، مجتمع تجاری پردیس مناسب شما است. ‌این مجتمع مابین چهارراه امیرکبیر و سبزمیدان در خیابان امام‌خمینی قرار گرفته‌است. بیشتر مغازه‌های آن را فروشگاه پوشاک زنانه و بچه‌گانه تشکیل می‌دهد.

تجارتخانه آراد برندینگ