۱۸ شهریور ۱۴۰۳ | 14:52
کد خبر : 180094

راهنمای سفر به زنجان از سایت برداشت روز قسمت هفتم آش شیر

یکی از آش‌های خوشمزه شهر زنجان آش شیر نام دارد. این آش از موادی نظیر گندم، شیر، نخود، حبوبات و چندین درست می‌شود. اگر به آش علاقه دارید و مزه شیر را هم دوست دارید، حتما در سفر به شهر زنجان این غذا را امتحان کنید.

یکی از آش‌های خوشمزه شهر زنجان آش شیر نام دارد. این آش از موادی نظیر گندم، شیر، نخود، حبوبات و چندین درست می‌شود. اگر به آش علاقه دارید و مزه شیر را هم دوست دارید، حتما در سفر به شهر زنجان این غذا را امتحان کنید.

آش ترش

یکی دیگر از آش‌های خوشمزه شهر زنجان آش ترش نام دارد. مردمان ترک‌زبان مزه این آش را خیلی دوست دارند. به‌طور معمول این آش را در شب چهارشنبه‌سوری درست می‌کنند. در این آش مواد اولیه مختلفی نظیر عدس، نخود، لوبیا، هویج، سیب‌زمینی، سبزی، سرکه، شکر، پیاز و لبو، آلوچه، جو پرک و سیر وجود دارد.

آش گندم

یکی از آش‌های خوشمزه شهر زنجان که معمولاً در شب‌های زمستان می‌توان آن را بر سر سفره مردم محلی این شهر مشاهده کرد، آش گندم یا گندم بوغدا نام دارد. مردم ترک‌زبان به گندم بوغدا می‌گویند. نام دیگر این آش، بوغدا آشی است. برای درست کردن این آش از گندم، حبوبات، اسفناج و ادویه استفاده می‌شود. حتما در سفر خود این آش را امتحان کنید؛ چراکه سرشار از ویتامین و مواد مغذی است. همچنین طعم خوش آن می‌تواند لذت سفرتان را بیشتر کنند.

هزینه‌های سفر به زنجان

یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که باید قبل‌از سفر به شهر زنجان به دست آوردید، لیستی از هزینه‌های احتمالی اسفر به این شهر است.

هزینه حمل‌ونقل زنجان

همان‌طور که در بخش‌های پیش توضیح دادیم، برای سفر به شهر زنجان می‌توانید از ۴ راه اقدام کنید: سفر با خودروی شخصی، سفر با اتوبوس، سفر با هواپیما و سفر با قطار. اگر در شهر تهران زندگی می‌کنید، باید بدانید که از تهران به زنجان پرواز مستقیمی وجود ندارد و تنها سه‌راه برای سفر به این شهر وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه هزینه سفر با اتوبوس و قطار را از شهر تهران تا زنجان می‌بینید.

قیمت بلیط اتوبوس تهران زنجان

قیمت بلیط اتوبوس تهران زنجان وی آی‌پی برابر با ۱۲۲ هزار تومان بود و اتوبوس‌های تهران زنجان در پایانه غرب (آزادی) قرار دارند و ساعت حرکت آن‌ها نیز از ۲۰:۳۰ شروع می شود تا ۱۲ شب بود.

قیمت بلیط قطار تهران زنجان

قیمت بلیط قطار ۴ ستاره اتوبوسی نگین برابر با ۶۳۵۰۰ است. قیمت قطار پردیس رجا برابر با ۸۷ هزار تومان است.
اگر در شهرهای دیگری نظیر تهران زندگی می‌کنید، به‌راحتی می‌توانید با کمی جستجو در فضای اینترنت قیمت بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما به شهر زنجان را پیدا کنید.

هزینه‌ی اقامت در زنجان

همان‌طور که در بخش‌های پیشین گفتیم با رزرو آنلاین هتل یا اقامتگاه در زنجان می توانید به راحتی به این شهر سفرکنید. هزینه رزرو اقامتگاه بومگردی از ۲۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود. اما رزرو هتل در هتل‌های میان‌رده تا هتل‌های لوکس‌تر زنجان بین ۵۰۰ هزار تومان تا ۱.۵ میلیون تومان به ازای هر شب اقامت است.

هزینه خورد وخوراک در زنجان

برای پیدا کردن هزینه خورد و خوراک در زنجان در ابتدا لازم است که مشخص کنید از چه طریقی می‌خواهید وعده‌های غذایی خود را تهیه کنید. اگر در اقامتگاه بوم‌گردی اتاق گرفته‌اید، می‌توانید از غذاهای محلی آن اقامتگاه استفاده کنید و هزینه آن را بپردازید. اگر در هتل هستید، می‌توانید از رستوران هتل استفاده کنید. همچنین می‌توانید به رستوران‌های شهر زنجان بروید. اگر هم خواستید می‌توانید از اسنپ فود غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید. همچنین می‌توانید از سوپرمارکت‌های این شهر غذای آماده بخرید.
برای اطلاع از قیمت رستوران‌هایی که در اسنپ فود وجود دارند، می‌توانید به منوی آن مراجعه کنید. برای اطلاع از قیمت مواد غذایی در این شهر خیلی نیازی به جستجو ندارید. چراکه قیمت محصولات این شهر با کمی اختلاف برابر با قیمت محصولات شهر خودتان است.

تجارتخانه آراد برندینگ