۰۹ شهریور ۱۴۰۳ | 12:36
کد خبر : 179331

راهنمای سفر به زنجان از سایت برداشت روز قسمت سوم غار کتله‌خور

یکی از جذاب‌ترین و زیباترین پدیده‌های طبیعی استان زنجان، غار کتله‌خور است.

به گزارش برداشت روز،  یکی از جذاب‌ترین و زیباترین پدیده‌های طبیعی استان زنجان، غار کتله‌خور است. این غار بزرگ‌ترین غار خشکی-آبی در جهان است. در این غار قندیل‌های رنگی مختلفی وجود دارد. از سه‌طبقه تشکیل‌شده است و در آن تونل‌های فرعی و راه‌های اصلی مختلفی وجود دارد. امکانات گردشگری مختلفی در نزدیکی این غار برای مسافران تعبیه شده‌است. این غار هنوز بخش‌های مختلفی برای ماجراجویی دارد که کسی تا کنون آن ها را کشف نکرده ‌است. برخی از قسمت‌های آن نیز تنها برای غارنوردان حرفه‌ای قابل‌استفاده است. مردم عادی تنها می‌توانند از برخی از قسمت‌های این غار دیدن کنند. اما همین قسمت ها آن‌قدر بزرگ و طولانی هستند که مطمئناً حس ماجراجویی شما را اغنا خواهند کرد و حدوداً ۲ ساعت را در داخل غار به گشت‌وگذار خواهید پرداخت.
آبشار شار شار
اگر دوست دارید در سفر به شهر زنجان از تنها آبشار آن که در شمال شرقی شهر قرار گرفته‌است، دیدن کنید، آبشار شارشار را از دست ندهید. این آبشار در منطقه‌ای به نام تهم، در نزدیکی دریاچه مصنوعی به‌همین نام قرار گرفته‌است.آبشار بسیار زیبای در شارشار از لابه‌لای سنگ‌های صخره‌ای به پایین می‌ریزد و دور آن را درختان سرسبزی احاطه کرده‌است؛ به‌طوری‌که منظره زیبای آن برای مدت‌ها چشمان شما را به خود جذب می‌کند.
رودخانه غزل اوزن
یکی از پدیده‌های طبیعی زیبا و جذاب زنجان رودخانه‌ای بنام غزل اوزن است. رنگ آب این رودخانه، برخلاف رودخانه‌های ایران متمایل به قرمز است. به همین دلیل به آن غزل اوزن می گویند. این رودخانه از کوه‌های چهل‌چشمه در کردستان سرچشمه می گیرد و در انتها وارد استان زنجان می‌شود. این رودخانه در رونق کشاورزی این استان تاثیرگذار بوده‌است. علاوه‌برآن، مناظر دیدنی و جذابی را اطراف خود ایجاد کرده‌است تا گردشگرانی که به این استان سفر می‌کنند، با تماشای مناظر طبیعی زیبایی اطراف این رودخانه لحظات لذت‌بخشی را سپری کنند.از دیگر مکان‌های تفریحی شهر زنجان می‌توان به پیست اسکی پاپایی و مجموعه تفریحی ائل داغی اشاره کرد.آب‌وهوا و بهترین فصل سفر به زنجان
زنجان به‌طورکلی آب‌وهوای سردی دارد. در فصل بهار هوای این شهر کمی خنک است. فصل تابستان هوای مطبوع‌تر و دلپذیرتری در این شهر حاکم است. با شروع فصل پاییز، هوای شهر کم‌کم سرد می‌شود. در فصل زمستان نیز نهایت سردی هوا در این شهر را می توان تجربه کرد.اگر می‌خواهید زمانی به شهر زنجان سفر کنید که آب‌وهوای معتدل و مطبوعی در این شهر حکم‌فرما باشد، بهتر است که در فصل بهار و تابستان به این شهر بروید.چگونه به زنجان سفر کنیم. اگر می‌خواهید به شهر زنجان سفر کنید، می‌توانید از سه طریق این کار را انجام دهید:۱. با وسیله نقلیه شخصی ۲. با قطار ۳. با اتوبوس ۴. با هواپیماما در این بخش راه‌های سفر به شهر زنجان را از پایتخت کشور، یعنی شهر تهران، شرح می‌دهیم.اگر در شهر تهران زندگی نمی‌کنید، می‌توانید با کمی جستجو در اینترنت راه‌های سفر از محل اقامت تان تا زنجان را پیدا کنید.اگر بخواهید با اتومبیل شخصی خود به شهر زنجان سفر کنید، باید حدود ۳ ساعت و نیم الی ۴ ساعت رانندگی کنید. فاصله شهر زنجان تا تهران ۳۳۸ کیلومتر است. اگر سفر خود را از صبح زود شروع کنید، می‌توانید از زیبایی‌های مسیر نیز دیدن کنید. برای سفر به زنجان از شهرهای مختلفی نظیر کرج، نظرآباد، قزوین، تاکستان و ابهر عبور خواهید کرد‌. بهترین فصل برای سفر با خودروی شخصی تا شهر زنجان فصل بهار و تابستان است.
اگر از سفر با قطار لذت می‌برید، می‌توانید با خرید بلیط قطار زنجان از تهران تا زنجان را با قطار طی کنید. این سفر حدود ۳ ساعت و نیم طول می‌کشد. اگر قصد دارید در فصل زمستان به شهر زنجان بروید، سفر با قطار را پیشنهاد می‌کنیم. در این مسیر از شهرهای کرج، شهر هشتگرد، قزوین، خرم‌دره، سلطانیه و بناب می‌گذرید.
اگر می‌خواهید با اتوبوس به شهر زنجان بروید، می‌توانید بلیط شهرهای شمال غربی کشور را خریداری کنید. تقریباً تمام اتوبوس‌هایی که به این شهرها سفر می‌کنند، از شهر زنجان نیز می‌گذرند. این مسیر با اتوبوس حدوداً ۴ ساعت طول می‌کشد. در مسیر از آزادراه‌های تهران-کرج، کرج-قزوین و قزوین-زنجان عبور خواهید کرد.
ازآنجاکه شهر تهران با زنجان مسافت زیادی ندارد، پروازی بین این دو شهر انجام نمی‌شود. اما در شهر زنجان فرودگاهی بین‌المللی وجود دارد. اگر در شهر دیگری زندگی می‌کنید که فاصله آن تا شهر زنجان بیشتر از فاصله تهران تا زنجان است و می‌خواهید با هزینه کمتر به زنجان بروید، با کمی جستجو می‌توانید بلیط هواپیما ارزان زنجان را پیدا کنید و با هواپیما به این شهر سفر بروید.

تجارتخانه آراد برندینگ