۰۷ شهریور ۱۴۰۳ | 14:57
کد خبر : 179196

راهنمای سفر به زنجان از سایت برداشت روز قسمت دوم / حمام سنتی حاج داداش

به گزارش برداشت روز،  یکی از زیباترین مکان‌های تاریخی شهر زنجان که در گذشته حمام عمومی بوده‌است، با نام حمام سنتی حاج داداش شناخته می‌شود. این حمام معماری جذاب و زیبایی دارد و تزیینات کاشی‌کاری شده آن چشم ها را به خود جلب می‌کند. اگر گرسنه شدید، می‌توانید به سفره‌خانه داخل این بنا مراجعه کنید تا هم از بودن در فضای آن لذت ببرید و هم از غذاهای خوشمزه این سفره‌خانه میل کنید.

پل میر بهاءالدین

یکی از قدیمی‌ترین پل‌های موجود در شهر زنجان پل میر بهاءالدین نام دارد. این پل در دوران ناصرالدین‌شاه قاجار ساخته شده‌است. این پل بر روی رودخانه زنجان‌رود در مسیر زنجان به کردستان، در محور جنوبی، قرار گرفته‌است. این پل کاملاً از آجر ساخته شده‌است و طاق‌های مختلفی در زیر آن وجود دارد که به زیبایی آن افزوده‌است.

 

مسجد خانم

اگر دوست دارید با معماری مساجد دوران قاجار آشنا شوید، حتما به دیدن مسجد خانم بروید. این مسجد معماری متفاوتی نسبت‌به مسجدهای دیگر این شهر دارد. گنبدی را بر روی بنای این مسجد مشاهده نمی‌کنید و مناره‌های آن قطور و کوتاه هستند. این مسجد به دستور یکی از زنان مقتدر دوران قاجار بنام جمیله خانم ساخته شده‌است و به‌همین دلیل به آن مسجد خانم می‌گویند. تزیینات کاشی‌کاری شده و آجرکاری از ویژگی‌های بارز معماری این مسجد است.

پدیده‌های طبیعی شهر زنجان

تپه‌های آلا داغ لار

یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعی که می‌توان در استان زنجان مشاهده کرد، تپه‌های آلا داغ لار نام دارد. این تپه‌های رسی، رنگارنگ و بسیار جذاب و زیبا هستند. این تپه‌ها در رنگ سبز، زرد، قرمز، سفید و نارنجی مشاهده می‌شوند. درهنگام بارندگی و در اثر خیس شدن خاک رس این منطقه، جذابیت و زیبایی این پدیده طبیعی بیشتر می‌شود. تپه‌های رسی آلا داغ لار را می‌توانید در مسیر زنجان به شهر ماه‌نشان مشاهده کنید.

دریاچه پری

تنها دریاچه طبیعی استان زنجان دریاچه‌ای بنام پری است. به این دریاچه شور گول و خندقلو هم می‌گویند. این دریاچه زیبا در وسط دشتی وسیع قرار گرفته‌است. اگر به شهر ماه‌نشان استان زنجان سفر کردید، حتما به دیدن این دریاچه نیز بروید. می‌توانید برای چند دقیقه در اطراف آن بنشینید و از سکوت و زیبایی این منطقه لذت ببرید.

تجارتخانه آراد برندینگ