۰۵ شهریور ۱۴۰۳ | 14:48
کد خبر : 178884

راهنمای سفر به زنجان از سایت برداشت روز قسمت اول

شهر زنجان مرکز استان زنجان در شمال غربی ایران است.

به گزارش برداشت روز،  شهر زنجان مرکز استان زنجان در شمال غربی ایران است. در این شهر جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی مختلفی وجود دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به آبشار شار شار، موزه باستان‌شناسی و مردان نمکی زنجان، بازار زنجان، موزه رخت شوی خوان، کاروان‌سرای سنگی زنجان، پارک جنگلی ارم زنجان و چندین و چند جاذبه دیگر اشاره کرد. اگر قصد دارید از طبیعت زیبای این شهر دیدن کنید، آثار تاریخی آن را از نزدیک ببینید، غذاهای محلی آن را امتحان کنید و در بازارها و پاساژهای آن بازار گردی کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا به شما کمک کنیم سفر لذت‌بخش و جذابی را به شهر زنجان داشته باشید.برای سفر به این شهر می‌توانید از سه راه اقدام کنید. اولین راه این است که با رزرو تور زنجان به این شهر بروید. راه دوم این است که با کمی تحقیق و جستجو جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها، وسایل حمل‌ونقل، هزینه سفر و اطلاعات کاربردی دیگری را پیدا کنید تا بتوانید برنامه سفر به زنجان را خودتان طراحی کنید. با این روش می توانید بر اساس علاقه، سلیقه و بودجه‌ای که دارید و در زمانی‌که دوست دارید سفر خود را برنامه‌ریزی کنید. اما اگر وقت کافی برای جستجو در فضای مجازی و اینترنت ندارید و دوست دارید برنامه سفر به زنجان را خودتان بچینید می توانید از مقالاتی که با موضوع راهنمای سفر به زنجان نوشته شده اند، کمک بگیرید. این مقاله نیز به همین دلیل نوشته شده است. پس تا آخر همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی را برای سفر به زنجان به دست آورید.
معرفی شهر زنجان
شهرستان زنجان از شرق با طارم، از جنوب با ایجرود و سلطانیه، از غرب با ماهنشان و از شمال با استان آذربایجان شرقی همسایه است. مساحت آن به ۱۵۶ کیلومتر می‌رسد. در این شهر وشهرهای دیگر استان زنجان معادن معدنی فلزی و غیرفلزی مختلفی وجود دارد و از این حیث، استان زنجان یکی از استان‌های ثروتمند ایران به حساب می‌آید. طبق یافته‌های باستان‌شناسان که از معدن نمک چهر آباد زنجان ۶ مومیایی پیدا کرده بودند، قدمت این شهر را می‌توان به دوران ساسانیان و هخامنشیان نسبت داد. قومیت‌های مختلفی در این شهر زندگی می‌کنند که ازجمله آن‌ها می‌توان به اقوام ترک، گرجی، آریایی و ایل خمسه اشاره کرد. زبان مردم این شهر ترکی و لهجه آن‌ها زنجانی است.
جاهای دیدنی و گردشگری شهر زنجان
در این بخش با جاهای دیدنی زنجان، مکان‌های دیدنی، آثار تاریخی، بناهای باستانی، پدیده‌های طبیعی و پارک‌ها و پاساژهای این شهر آشنا می‌شویم.

تجارتخانه آراد برندینگ