۲۸ مرداد ۱۴۰۳ | 15:20
کد خبر : 177835

راهنمای سفر به فیروزکوه از سایت برداشت روز قسمت هفتم

روستای سله بن: یکی از مشهورترین روستاهای شهر فیروزکوه است که در نزدیکی تپه باستانی معروف سله بن واقع شده و طبیعت بکر آن زبانزد خاص و عام است.

روستای سله بن: یکی از مشهورترین روستاهای شهر فیروزکوه است که در نزدیکی تپه باستانی معروف سله بن واقع شده و طبیعت بکر آن زبانزد خاص و عام است. تپه تاریخی سله بن در فاصله ۳۰۰ متری از شمال شرقی این روستا واقع شده و گردشگران به راحتی می‌توانند پس از استراحت در دل طبیعت این منطقه خوش آب و هوا خود را به این تپه تاریخی برسانند.
روستای آلاشت: یکی دیگر از مناطق ییلاقی بی نظیر اطراف شهر فیروزکوه که در فاصله ۳۹ کیلومتری از سوادکوه واقع شده است، روستای زیبای آلاشت می‌باشد که در سال ۱۳۴۸ در فهرست آثار ملی ایران هم به ثبت رسیده است. این روستا و طبیعت اطراف آن بخش از منطقه حفاظت شده آلاشت محسوب می‌شود و زیر نظر سازمان محیط زیست قرار دارند. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این روستای زیبا، مسجدی است که توسط دستان هنرمند استاد حسین لرزاده ساخته شده و در نزد مردم اجر و قربی ویژه دارد. رصدخانه معروف این روستا هم در منطقه‌ای مرتفع از روستای آلاشت به همت شهرداری بنا شده است و یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شود.

تجارتخانه آراد برندینگ