۲۰ مرداد ۱۴۰۳ | 17:19
کد خبر : 177000

راهنمای سفر به فیروزکوه از سایت برداشت روز قسمت هفتم

روستای آلاشت: یکی دیگر از مناطق ییلاقی بی نظیر اطراف شهر فیروزکوه که در فاصله ۳۹ کیلومتری از سوادکوه واقع شده است، روستای زیبای آلاشت می‌باشد که در سال ۱۳۴۸ در فهرست آثار ملی ایران هم به ثبت رسیده است. این روستا و طبیعت اطراف آن بخش از منطقه حفاظت شده آلاشت محسوب می‌شود و زیر نظر سازمان محیط زیست قرار دارند. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این روستای زیبا، مسجدی است که توسط دستان هنرمند استاد حسین لرزاده ساخته شده و در نزد مردم اجر و قربی ویژه دارد. رصدخانه معروف این روستا هم در منطقه‌ای مرتفع از روستای آلاشت به همت شهرداری بنا شده است و یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شود.

سفر به فیروزکوه – جاذبه های تاریخی فیروزکوه
فیروزکوه یکی از قدیمی ترین مناطق شهری ایران است و قدمت این شهر به قبل از اسلام بر می‌گردد، این موضوع را می‌توان از آثار به جا مانده کاروانسرا‌های زیادی متوجه شد که بقایای آنها در این منطقه تاریخی هنوز هم موجود است. کاروانسراهای منطقه فیروزکوه اغلب پس از حمله مغول به این منطقه ویران شده و از سایر آثار تاریخی این شهر هم فقط بقایای محدودی به جا مانده است. در بخشی از تاریخ طبری از فیروزکوه با نام “دیمه” هم یاد کرده‌اند. نام این شهر در کتاب‌های تاریخی زیادی به چشم می‌خورد که نشان از قدمت و اصالت این شهر خوش آب و هوا دارد. به همین دلیل تنوع جاذبه‌ های تاریخی فیروزکوه هم کم نیست و اغلب گردشگران در زمان سفر به فیروزکوه بازدید از این جاذبه‌ها را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند.

کاروانسرای گدوک: کاروانسرای گدوک یکی از مشهورترین آثار تاریخی به جامانده از دوره شاه عباس صفوی است که در منطقه گدوک فیروزکوه قرار دارد و از آن با نام کاروانسرای شاه عباسی هم یاد می‌کنند. قدمت این کاروانسرا بسیار زیاد است و اغلب گردشگران برای تماشای بخش‌های مختلف مجموعه تاریخی خود را به اطراف شهر فیروزکوه می‌رسانند.

تجارتخانه آراد برندینگ